גבייה ללא הסכמה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • נאדר

    נשלח ע"ינאדר 21:01, 9 בדצמבר 2014

    במקרה היום ערכתי בדיקה לחיובים החודשיים בכרטיס האשראי עד שנדהמתי לראות שחברת ביטוח מנורה מחייבת אותי על סך 125 שח עבור ביטוח חיים למחלות קשות. ביטוח שלא רכשתי ולא ביצעתי שום קשר עם החברה בהווה ובעבר לא טלפונית ולא פרונטלית. ועוד יותר מצאתי שהחיוב הוא ממאי השנה. התקשרתי אליהם וטענו שאני ביצעתי ביטוח דרך סוכנת באופן פרונטלי. ביקשתי שליחת המסמכים ונדהמתי למצוא שהחתימה היא בכלל לא שלי. העיסוק הוא לא אני. הטלפון לא שלי. פרטי גובהה ומשקל לא שלי. אבל תעודת זהות ופרטי אשראי כן שלי. כמובן פקססתי להם בקשה לביטול והחזר מלוא הסכום כבר באותו רגע שראיתי חיובים. אבל שראיתי טופס החוזה אני רותחאיך החתימה שלי זויפה . חלק מפרטיי זויפו. והכי גרוע פרטי האשראי שלי דלפו מבן אדם שלא מכיר לסוכנות שלא מכיר. האם אני יכול לתבוע אותם? איך ולמי? תודה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    04:53, 10 בדצמבר 2014

    ייתכן. לא בטוח. אם הם לא יחזירו לך את הכסף, בוודאות תוכל לתבוע אותם. אבל, אם יחזירו לך את הכסף, תצטרך לוודא האם מדובר בתעלול של הביטוח שנועד למכור לך משהו שלא ביקשת . אם תגיע למסקנה שכך הדבר - תוכל לתבוע אותם

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.