נזק לשכן - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • שירה

    נשלח ע"ישירה 21:13, 5 במאי 2015

    שלום, אנחנו מתגוררים בבניין וערכנו שיפוץ בדירה.,לאחר השיפוץ השכן מלמטה התלונן על נזילה. חברת הביטוח לא מצאה מה הבעיה ומי שכן מצא היה קבלן השיפוצים. הסתבר שיש בריחת מים מפס הניקוז באחת האמבטיות ( הקבלן טען שזה בגלל המבנה הלא מוצלח של פס הניקוז). הוא ביצע איטום נוסף. קישרנו בין חברת ביטוח הדירה שלנו לשכן והוא הגיש את כל המידע והמסמכים הנדרשים לתביעה. כעת חזרו אלינו מחברת הביטוח שדחו את התביעה בטענה שנגרמה מהשיפוץ וצד ג׳. האם יש טעם להתעקש ולנסות לשנות את ההחלטה של חברת הביטוח? אם לא מה החבות שלנו לשכן? לפי איזה קרטריונים עלינו לפצותו? האם כדאי להתעסק עם הביטוח של הקבלן?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    04:21, 11 במאי 2015

    קשה לי לתת תשובה מושכלת בלי לראות את הפוליסה, אבל פוליסות ביטוח מכסות בדרך כלל אירוע שהוא תוצאה של גורם חיצוני-אלים. אם הדבר נובע כתוצאה מהתקנה לא מוצלחת, ומלכתחילה המים נזלו - נראה שהם צודקים, אבל אם מדובר מהתקנה לא מוצלחת של פס הניקוז, אבל בתחילה עדיין לא היתה נזילה, ואבל לאחר מכן קרה משהו שבגללו נהרס האיטום, הם לא צודקים.
    בלי קשר לזה, לכם יש חבות מלאה כלפי השכן, שיאמר בצדק שאותו לא כל כך מעניין למה היתה הנזילה. אתם צריכים להחזיר להם את המצב לקדמותו, וכן לפצות אותם על כל הנזקים הישירים שנדרמו להם כתוצאה מכך.
    אם מדובר בסכום משמעותי, הייתי תובע את הביטוח שלי ואת הביטוח של הקבלן. שיריבו ביניהם.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.