ביטול פוליסת חיים - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • מרינה

    נשלח ע"ימרינה 11:59, 3 באוגוסט 2015

    שלום.שלחתי לפני שנתיים לחברת ביטוח מכתב רשום עם בקשת ביטול שלפוליסת חיים(אך שחחתי לחתום ).מאז קיבלתי יותר מ-10 מכתבים רשומים בתדירות של אחד כל חודשיים עם דרישה לשלם או שהם יבטלו את הפוליסה תוך 15 או 21 יומים. מכוון שכל מכתב נשלח בדואר רשום זה גוזל ממני המון זמון נסיעות לדואר וכל פעם המתנה ארוכה. בשבילי זה מיטרד.האם מה שהחברה עושה-זה חוקי? תודה מראש על התייחסות לשאלה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    16:01, 7 באוגוסט 2015

    לא רק חוקי אלא גם מחוייב על פי החוק. אסור להם לבטל פוליסה אלא אם ביטלת או אם הם שלחו לך מכתב כמו שקיבלת. שלח להם מכתב חתום וסגור את הפרשה. :

    תגובה
  • 21:17, 8 באוגוסט 2015

    שלום
    אבל מה עומר החוק?אם אני הבנתי נכון בשל אי-ביצוע תשלומים הם צריכים לשלוח לי רק 2 מכתבים של התראה 15/21 ימים(ולא 9) ואז לבטל את הפוליסה. התשלומים אני ביטלתי כבר לפני שנתיים.
    תודה מרא על תשובה נוספת.

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    23:09, 8 באוגוסט 2015

    אבל הם לא ביטלו לך את הפוליסה. נכון?
    כי לא שלחת אליהם מכתב ביטול חתום.
    הם לא חייבים לבטל את הפוליסה. הם רשאים לעשות את זה. הם יכולים גם לתבוע אותך על כל הפרמיות שלא שילמתם, אם הם מעדיפים. לכן, שלחי מכתב ביטול חתום וסגרי את הפרשה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה 6 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הדין
למידע נוסף

077-2304188 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.