האם ביטוח דירה כולל תיקון ליקויי צנרת מים שהותקנה באופן בלתי תקין - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • גד

    נשלח ע"יגד 14:26, 15 במרץ 2016

    נניח לצורך השאלה בלבד, שאני בעל דירה ושבצעתי בה שיפוץ בלתי מקצועי שבכללו מתקני חדר אמבטיה (אסלה, כיור, האמבטיה עצמה) קרי צנרת המים הותקנה באופן בלתי מקצועי שיוצר בעיות בדירה שמתחת (רטיבויות, התפוררות התקרה וחשיפת הברזלים ועוד...). האם במסגרת ביטוח דירה ישנו מענה לסוג כזה של בעיות, ובמילים אחרות : 1) האם אני יכול להפעיל את ביטוח הדירה על מנת לתקן את צנרת המים שאינה מחוברת בצורה מקצועית ? ? 2) האם ישנם כללים חוקים וכולי..לפיהם ברור מראש שאין בעבודות המבוצעות במסגרת ביטוח דירה בכדי לתקן ליקויי צנרת מים שאינה מחוברת בצורה מקצועית? תודה רבה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:31, 17 במרץ 2016

    הכלל הוא שאירוע ביטוחי הוא אירוע חיצוני שגורם לנזק. אם הצינור הורכב בצורה לא תקינה ובגלל זה הוא התפוצץ, זה יהיה מכוסה. אבל אם הוא הורכב בצורהלא תקינה ובגלל זה הוא נוזל, הם עלולים שלא לשלם. בדרך כלל, אם הם מוצאים שהצינור הורכב בצורה לא תקינה ובגלל זה הוא התפוצץ, הרי הם לא רק משלמים אלא גם תובעים את מי שהתקין את הצינור, ולכן, אם אתה הוא זה שהתקין את הצינור הם יכולים להשתמש בזה כתירוץ על מנת שלא לשלם לך.

    תגובה
  • 15:11, 17 במרץ 2016

    1) אני מעוניין שמטעם הביטוח יתקנו את הליקויים, קרי מעוניין בביצוע עבודות תיקון ולא בפיצוי כספי שיאפשר לי לשכור בעל מקצוע ולתקן. האם חידוד זה משנה מתשובתך?

    2)מי שהתקין את הצינור זה שוהה בלתי חוקי מהשטחים שאין לו אישור עבודה. האם חב' הביטוח דורשת לדעת מי התקין את הצינור בטרם היא מאשרת פיצוי או ביצוע עבודות תיקון מטעמה? ככל שהיא דורשת מידע זה לפני שהיא מוסרת תשובה- איך חב' הביטוח תגיב נוכח ה עובדה שמי שביצע את ההתקנה הבעייתית הוא שוהה בלתי חוקי וללא אישור עבודה???

    תודה רבה

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.