לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גלעד

כילוי העיזבון במקרה של יורש אחר יורש

האם במקרה של יורש אחר יורש היורש כאשר מדובר ברכוש משותף של שני בני זוג. הבעל נפטר והאישה היא היורש הראשון ושלושת הילדים הם היורשים השניים בתור אחריה. האם האישה לצורך העניין יכולה באופן עקרוני לכלות כמעט את כל הרכוש שהיה לה לחלוטין . האם היא יכולה לכלות 90% מהרכוש שהיה לה ? למשל היה לה עשרה מיליונים במשותף עם בעלה האם היא יכולה לבזבז מיליונים על גבי מיליונים בטיולים לחו"ל ולהישאר רק עם מיליון שח מתוך עשרה מיליון. או שעליה להשאיר בנכסים לפחות חצי מהעיזבון (את החלק המקורי של בעלה בעיזבון)למשל חמישה מיליון. והאם לאחר שהיא כילתה 90% מהכסף שנותר להם האם מתוך ה-10% שנותר היא עדיין שולטת על חצי ממנו (כלומר מתוך 1 מיליון שנשארו לה שהיא לא כילתה היא יכולה להוריש חצי מיליון שח איך שבא לה ולא לפי צוואת בעלה) האם האישה יכולה להוריש את חמישים אחוז מהרכוש שנותר לה לאחר הכילוי בשונה מהצוואה של בעלה? אני מבקש תשובה כללית עקרונית למקרה כללי של כדי להבין ממך את הקווים הכללים של מה המשמעות של יורש אחר יורש וכילוי העיזבון.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

שאלת מספר שאלות והתשובות העקרוניות הן: אם לא נקבע במפורש אחרת בצוואה, יכול היורש הראשון לעשות כרצונו במה שקבל מן המוריש. וכלל זה יחול על כל מה שקבל היורש הראשון. היורש הראשון איננו יכול להוריש באופן שונה ממה שמוכתב בצוואה לפיה ירש.

גלעד

האם עדיין אם בעל ביקש להוריש מהיורש הראשון להוריש שליש לכל אחד משלושת הילדים. האם האישה יכולה את 50% מהרכוש שנשאר לה להוריש אותו אחרת ממה שציוה הבעל, את החלק שכביכול היה שייך לה מלכתחילה בלי קשר לבעל אלא מתוקף היתה מחזיקה בחמישים אחוז מהרכוש המשותף להוריש באופן אחר??

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אדם יכול לצוות את רכושו ולתת הוראות לגבי רכושו בלבד. אם יש רכוש משותף, השותף הנשאר בחיים יכול לעשות כרצונו בחלק שלו שברכוש.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות