לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אפרת נדלר

כיצד ניתן להגן על חלקי הירושה

לאחר פטירה של קרובה ערירית, ישנם הרבה יורשים, יש חשבון בנק, ודירה וחלקים ברכוש. חלק מהיורשים בכלל לא היו בקשר איתה. עכשיו אחד היורשים שהוא עורך דין צעיר אביו לא בחיים לכן הוא יורש, החל לעשות פעולות באופן שאינו שקוף לגמרי. הגישו צו ירושה באמצעותו עם אח אחר, הוא כביכול המייצג שלו. אבל אינו משתף פעולה בכלל לא טרח לצלצל או במייל. שאלתי האם חייבים לפנות לבנק לתת הודעה על המצב שלא יתנו לבצע שום פעולה עד צו הירושה. הוא נראה מניפולטר ויש סכנה שימציא יפוי כח לא אמיתי וירוקן את החשבון ויעשה פעולות ללא היורשים. לצערי זה חשש שנובע מפעולות בפועל שעשה בעניין משפחתי אחר וסחט כספים לכאורה, באופן מניפולטיבי מבן משפחה אחר. או שהבנק כפוף לחוק ואם הוא יבצע פעולות עם יפוי שקרי או ללא חתימת היורשים לפי צו ירושה שאין עדין, זה בעיה של הבנק. מה לגבי הדירה, אסור שייצג את היורשים? מה לעשות כצעדי מנע מיידיים כדי למנוע בעיות?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

כל אדם יכול להודיע לסניף הבנק על פטירת המנוחה. פתרון נכון יותר ומקיף יותר יהיה הגשת בקשה למנות מנהל עזבון זמני לעזבון המנוחה. תפקידו יהיה לכנס את נכסי המנוחה ואחר כך להעביר אותם ליורשים לפי צו הירושה שיינתן.

אפרת

אבל עד שיהיה צו ירושה שמתעכב כבר מספר חודשים, איך מונעים בצוע עבירות של עורך דין צעיר לפני שיבצע אותם? לשלוח לו הודעת דואר רשום? מה לגבי כניסה לנכס? או שיעשו עבירות ואחר כך שיהיה צו ירושה לתבוע אותם בבית משפט? או להוציא צו מניעה בבחת משפט? עדיין אין צו ירושה. מדובר בעורך דין צעיר אולי להתלונן בלשכת עורכי הדין?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

בבקשה לקרוא מה שכתבתי: מינוי מנהל עזבון זמני הוא אמצעי משפטי שנועד להגן על העזבון לטובת כלל היורשים, עד שיינתן צו ירושה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות