לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דבש

דיני ירושה והסכם ממון, בין בני זוג, במקרה חלילה של פטירה

בוקר טוב, שאלה שמטרידה אותי לאחרונה. לבעלי ולי הסכם ממון, טרם נישואינו' על פיו כל אחד הוא הבעלים היחיד של רכושו (נישואין שניים שלי וראשונים שלו). אני ערכתי צוואה בעבר, בה אני מורישה את רכושי לילדיי מנישואין קודמים. בשנה הקרובה, בע"ה, אנו צפויים להיות הורים לילד משותף ראשון. כיצד מתיישבים דיני הירושה עם הסכם הממון שערכנו במקרה חו"ח של פטירת אחד מאיתנו. תודה רבה

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

כבר כתבתי על כך מספר פעמים: הסכם ממול לא נועד להסדיר ירושה. וצוואה לא נועדה להסדיר עניינים רכושיים בחיי אנשים. במותך הצוואה שכתבת גוברת על החוק. לפיכך הילד המשותף עשוי שלא לרשת דבר ממך ולהיות מקופח לעומת אחיו הבוגרים. כדאי מאוד לעשות צוואה חדשה שמתייחסת למצב העניינים העדכני ואולי גם לאפשרות (אם יש אפשרות כזאת) של ילדים נוספים בעתיד - משותפים ושאינם משותפים. אם אינך יודעת כיצד ומה, קבעי פגישה להתייעצות.

דבש

תודה על התשובה,אולם כוונתי היתה לשאול מה הדין לגבי רכושו של בעלי, במקרה חו"ח, של פטירה ובמצב בו יש בינינו הסכם ממון, על פיו כל אחד זכאי לרכושו. האם דיני הירושה במקרה זה גוברים על הסכם הממון?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

כמובן. הסכם הממון מגדיר מהו רכושו של כל אחד מבני הזוג. חוק הירושה (או צוואה - אם נעשתה) קובעים למי ילך רכושו של כל אחד מבני הזוג אחרי מוות. כבר הבהרתי - הסכם ממון לא נועד להסדיר ירושה.

דבש

תודה רבה על תשובתך. יום טוב.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות