לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מושיקו

חילוק הירושה בהעדר צוואה

סבתא שלי הורישה ל4 ילדיה את הדירה שלה שאותה הם משכירים לאחרים. חלקו של אבא שלי בדירה רשום אך ורק על שמו ולא על שם האמא. עכשיו כשאבא שלי נפטר ולא השאיר אחריו צוואה -רציתי לדעת האם החלק שלו בדירה מועבר לנו הילדים בלבד.. או שגם האמא זכאית לחלק מזה... ואם כן מה החלק לו היא זכאית? אשמח לעזרתך המהירה בנושא. תודה

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

חלקו של אביכם בדירה הוא חלק מעזבונו. משנפטר האב בלא צוואה, כל רכושו (כולל חלקו בדירת הסבתא) מתחלק בין יורשיו לפי חוק: אלמנתו - חצי, ילדיו - החצי האחר. כלומר אמכם היא בעלת שמינית בדירה ואתם הילדים חולקים יחד בשמינית האחרת.

מושיקו

תודה על התשובה יש לי עוד שאלה באותו הקשר לגבי הדירה של ההורים שלי האבא נפטר כפי שציינתי והאמא שתהיה בריאה בחיים..הדירה בה הם גרים שייכת לה ולנפטר. במידה והיא מוכרת את הבית איך זה אמור להתחלק לפי חוק? חצי לילדים חצי לאמא ? ואם אחיי חותמים על צו ירושה האם אני חייב לחתום לה על צו ירושה? אם אינני מעוניין לוותר על חלקי בדירה.שוב אני מזכיר שאין צוואה תודה על המענה .

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

דירת ההורים נחלקת לפי החוק. ראה תשובתי הקודמת. האם לבדה יכולה למכור רק את חלקה שלה בדירה. אף יורש אינו חייב להסתלק מחלקו בירושה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות