לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
זאב טוכמן

סגירת חשבון בנק עם צו ירושה קושי בצו ירושה

קיבלנו בירושה בירושה על צו ירושה רגיל לא צוואה, חשבון הבנק עם כסף, והיתה כספת. דמי השכירות של הכספת משולמים מראש, ושולמו, נתקלים בבעיות מוזרות, האחראי על הכספות דורש דברים לא הגיונים, שיהיה כתוב בצו ירושה דיגטלי,בעלות על כספת !! בנאדם שאין לו-קשר למציאות החוקית בכלל, וגם סירב להעביר בעלות,כמו שנדרש ליורשים,רוצה לסגור את הכספת. הבנק רוצה לחלק את הכסף ולסגור את החשבון, אבל לא ניתן כי הכספת רשומה בחשבון והאחראי לא מוכן לאפשר להעביר בעלות בכספת ליורשים לפי הצו ירושה. הצענו להעביר את הבעלות על חשבון יורש שרשום בבנק כלום. אין מוצא.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

בישראל אין לכספות בסניפי בנק "קיום" נפרד. כספת אמורה להיות מקושרת לחשבון בנק מסוים, כשבעל החשבון הוא בעל הכספת. בכל סניף בנק יש עובד ומעליו יש מישהו אחראי ומעליו יש מנהל לסניף . ובכל סניף יש "קצין ציות", שהוא עובד האחראי על ההקפדה על הנהלים בסניף כמו כן לכל בנק יש היום מחלקה או מדור המטפל בירושות ובנפטרים ואלה אמורים לתת הנחיות לסניף כצד לפעול. יש לפנות לאלה. מומלץ לנסות להגיש דרישה בכתב למנהל הסניף. ואם ימשיך לסרב, יש לפנות לבית משפט בתביעה נגד הבנק. או - לפנות לפיקוח על הבנקים.

זאב טוכמן

שאלה נוספת, אפשר על ידי הצגת הצו שהוא דיגטלי, הפקידה מחזיקה בו, לדרוש העברת חלוקת הכסף ללא תנאי באופן מידי לבעלות החשבונות של היורשים? החשבונות באותו בנק ממש. להוציא מכתב כזה נראה שלא יוכלו להסביר מדוע הם מסרבים לבצע את ההעברה לאור הצו הדיגטלי, או שזה לא מעשי לדרוש זאת? אנחנו בני ערובה של הבנק שמחזיק בכסף ללא סיבה. העדר תגובה של הבנק זה עבירה על החוק?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

(1) לבנק אין זכות לסרב להעברת כספים נזילים כאשר יש צו ירושה כחוק וכאשר אין מחלוק בין היורשים לגבי אופן חלוקת הכסף. (2) אין מדובר בעבירה על חוק, אלא בעיכוב כספים שלכם. ייתכן ויש לבנק תרוץ טוב וייתכן שאין לו. העובדה הברורה היא שאף פקיד בנק אינו ערב בכספו האישי לקיום התחיבויות הבנק. (3) מומלץ מאוד להגיש מכתב לבנק. למסור באופן דני למנהל הסניף או למי שמוסמך בסניף לקבל דואר ולבקש אישור "התקבל" על גבי העתק המכתב. בהתאם לתשובת הבנק תדעו האם ומתי לפנות לבית משפט.

זאב טוכמן

תודה, האם בנק יכול לסרב להעביר הבעלות של כספת ליורשים, לפי צו ירושה? הפקידה שמטפלת אמרה שהפקיד כספות חייב להסכים להעביר בעלות ליורשים על הכספת, , שצריך להביא תמונות ולהעביר הבעלות על הכספת, וציינה שדמי שכירת הכספת שולמו מראש לשנה עד סוף 2020, . שאלתי לעניין זה האם תשלום דמי השכירות לכספת מהווה חוזה משפטי? ואין לבנק שגבה את הכסף מראש לשנה, זכות להפר אותו חד צדדית, והוא חייב כחלק מההסכם לשנה, לבצע העברת בעלות על הכספת,באמצעות העברה טכנית בלבד, בעלות ליורש/ים תחת הצמדתו לחשבון אחד היורשים באותו בנק? מצד שני המנהלת ירושות שהיא פקידה נפרדת היא טוענת מחלקת כספות זה מחלקה נפרדת, אבל לא יכולה לתת את הכסף כל עוד לא פותרים את בעית נכספת והבעלות, וצו ירושה שכתוב כספת!!!. כל אחד זורק את הכדור על השני. נראה שיש מדיניות סגירת כספות. הפקיד כספות טוען שהיורשים צריכים להגיש בקשה לפתיחת כספת חדשה ! מסרב להעביר בעלות. למי הסמכות, לכפות על פקיד הכספות בצוע צו ירושה דיגטלי בלי הפרשנות המוטעת שלו? איך יתכן שפקיד ממציא פרשנות משפטית שלא קיימת, ואנחנו מעוכבים בגללו, בקבלת הכסף מהחשבון הבנק לא מגיב, יש לנו המון הוצאות, לא נתנו לנו שקל מהחשבון למרות שהחוק מאפשר לבקש כסף לאחר הפטירה, דבר נוסף החשבון היה של שני הורי למעשה לפי הצו של אימנו, אנחנו מחזיקים במחצית החשבון, הם בשום אופן לא מאפשרים לעשות כלום. הבנק לא מגיב אלינו. האחראית על הירושות מסרבת להפגש אתנו כבר חודש ימים. האם שליחה של מכתבי התראה יעזרו. אין לנו מושג מה הם רוצים, יש בבנק ויכוח פנימי בין מנהלת הירושות ומחלקת הכספות, אנחנו במצב נואש.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

כבר כתבתי - הגישו מכתב דרישה לבנק. המתינו זמן קצר. אם אין שום תגובה, יש להגיש תביעה נגד הבנק.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות