לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דניאל

ירושה של קטין לפי צוואה

סבתא של אישתי הורישה לה כספים מחשבונות בנק קופות גמל וכד׳. לצערי היא נפטרה גם כחודש אחריה. לפי צוואתה אם אחד היורשים נפטר אז הזכויות עוברות לילדים, לי ולאישתי המנוחה יש ילד בן 5 שנמצא בחזקתי שאמור לרשת את הכספים הנ"ל. השאלה האם אני זכאי לקבל את הכספים לחשבון הבנק שלי (שהיה משותף לי ולה) ולהשתמש בהם לרווחתינו או שהם יסגרו בשבילו עד גיל 18. תודה.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

הקטין הוא היורש. הכסף אמור לעבור לחשבון על שם הקטין כשלך תהיה יכולת ניהול מוגבלת בחשבון זה. אם הבנק יגביל אותך מאוד בניהול החשבון פשר יהיה לפנות לבית המשפט למשפחה שיסמיך אותך כאפוטרופוס לעשות פעולות לטובת הקטין.

דניאל

בהמשך לשאלתי הקודמת, מתברר שבצוואתה של הסבתא נכתב במפורש כך: "במקרה של מות אחד היורשים לפני המוריש יועבר חלקו לצאצאיו בלבד. אישתי נפטרה אחרי הסבתא ולא לפניה האם הסייג הזה עדיין תופס, לא נכתב בצוואה מה קורה אם מישהו מהיורשים נפטר אחריהם , שכן הם לא יכולים להורות לאדם שנפטר אחריהם מה לעשות עם ירושתו, כאמור היא נפטרה חודש אחרי הסבתא, האם צו הירושה שהוצאתי על אישתי ז"ל תופס כאן משפטית?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

התמונה אחרת כעת: היות ואשתך נפטרה אחרי הסבתא. חלקה של אשתך בעיזבון הסבתא הפך להיות חלק מעיזבונה של אשתך. לפיכך יורשי אשתך יירשו את חלקה בעיזבון הסבתא. אם אשתך הותירה צוואה, יש לבקש צו קיום לה ולפעול לפיה,. אם לא הותירה צוואה, יש לבקש צו ירושה לאשתך ולפי הצו הזה לדרוש את חלקה בעיזבון הסבתא.

דניאל

תודה על התשובה והתייחסות המהירה יש ברשתוי צו ירושה של האישה שלפיו חצי מעצבונה שלי וחצי של הילד, השאלה הנוספת האם הבנק ידרוש עדיין לפתוח לו חשבון סגור. או שיעבירו את חלקו אלי. מה קובע החוק או האם זה נתון לשיקול דעת הבנק? שכן מכל קופות הגמל שהיו לאישתי זל ומשכתי את הכספים גם את חלקו של הילד העבירו לחשבון שהיה משותף לי ואישתי.

רונן גדות - עורך דין ונוטריון

בדוק בבנק מהן הדרישות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות