לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
קתרינה

הפקדת צוואה אצל רשם לענייני ירושה במשרד משפטים

כמה שאלות:לאחר עריכת צוואה מול עו"ד האם מומלץ להפקיד אצל רשם לעניני ירושה? האם תשלום אגרה 107 ש"ח זה תשלום חד פעמי או שיש לאחר מכן גם אגרה שנתית? מה הפרוצדורה שהיורשים עוברים מול משרד המשפטים כדי לקיים את הצוואה לאחר פטירת המצווים?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

(1) אני תמיד ממליץ למי שחותם בפני על צוואה להפקיד עותק אצל הרשם לענייני ירושה. אי הפקדה נראית לי טעות. אי המלצה על כך על ידי עו"ד נראית לי רשלנות. (2) התשלום עבור שירות ההפקדה הוא חד פעמי. (3) "פרוצדורה" = הליך. (4) יורש המבקש לקיים צוואה של מנוח צריך להשיג תעודת פטירה של המנוח ולהגיש בקשה לקיום הצוואה בצרוף עותק (לא ! העתק) של הצוואה. אם בחרת שלא להעזר בעו"ד, יש נוהל מסודר ומפורט באתר של הרשם לענייני ירושה.

קתרינה

מה ההבדל בין עותק להעתק של צוואה ואיך יוצרים העתק? ושאלה נוספת אם למשל אדם לא הספיק להפקיד אצל רשם לענייני ירושה אך נשמרה הצוואה המקורית ופיזית הועברה ליורשים.האם הצוואה הזאת בתוקף מלא וניתן לבקש צו קיום צוואה על סמך זה למרות שלא נרשם אצל הרשם?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

(1) "עותק" - מסמך מקורי (אם המסמך המקורי נערך במספר עותקים). "העתק" - COPY צילום של המסמך המקורי. חוק הירושה דורש להגיש עותק של צוואה (=מסמך עם חתימות מקוריות). (2) אין חובת הפקדת צוואה אצל הרשם. ההפקדה אינה תנאי לתוקפו של מסמך. (3) מה שתארת הוא מסמך מקור. ניתן להשתמש בו. יש לזכור שיש חובה להגישו לרשם לענייני ירושה והוא נשאר שם לתמיד.

קתרינה

תודה על התגובה,זאת אומרת כשעושים צו קיום צוואה היורשים עצמם מחוייבים להפקיד אצל הרשם לענייני ירושה אפילו עם המוריש לא הפקיד ואין השפעה של חוסר ההפקדה של המוריש על תוקפה של הצוואה?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות