לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ראובן

צואה

האם אב יכול לערוך צואה לטובת ילדיו ולהחתים אותם על הצוואה ? או שאסור שהמוטבים ההיו חתומים על הצואה ?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

שלום לראובן. לא הסברת מדוע אתה מבקש להחתים את ילדיך על הצוואה. זכור שכמוריש אינך חייב להם דבר ויש לך החופש לצוות והחופש לשנות את צוואתך ככל שתרצה. אכן נכון, שאם ילדיך ייחשבו כמי שעהשתפו בעריכת הצוואה, הוראת הצוואה לטובת כל אחד מהם תתבטל. התוצאה המשפטית בעייתית. לכן נשוב לשאלה שלמעלה - מה אתה מבקש להשיג?

ראובן

מטרת החתמת הילדים היא שלא תהיה מחלוקת לגבי אימות עתידי למי שכתב את הצואה במידה ואתה אומר ששה לא בסדר ! מה אתה מציע לעשות ?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

החוק קובע מספר דרכים לעשות צוואה. אף אחת מהן אינה כוללת נוכחות או השתתפות של המוטבים לפי הצוואה. לכל אחת מהדרכים יש מאפיינים שנועדו להגביר את הוכחת אמיתות הצוואה: יש צוואה בכתב יד. הבעיה שבעתיד (ולמעשה כבר כיום) רוב בני האדם אינם כותבים הרבה ואינם משמרים את המעט שכתבו. יש צוואה בעדים. יש צוואה בפני נוריון. לטעמי אני מעדיף את הצורה השלישית. אפשר גם לבוא ם צוואה מוכנה לבית המשפט ולבקש שם אישור צוואה בפני שופט או רשם. החסרון: המתנה "קלה" וכן - שופט אינו נותן יעוץ משפטי. אחת מהסיבות לאי שיתוף המוטבים בהליך הצוואה היא לא ידעו את תכנה כך שיהיה לך קל יותר לשנות את תוכן הצוואה כרצונך מבלי שהמוטבים ידעו ועל מנת שלא יזדרזו לפהעיל עליך לחצים.

ראובן

שאלה נוספת בירשותך במידה והמצווה כן רוצה לידע את המוטבים (ילדיו) מה הוא כותב בצוואה ! איך עליו לעשות זאת ?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אם מצווה רוצה ליידע את היורשים על כך שעשה צוואה, שיודיע לה שעשה צוואה. אם ברצונו, שיידעו את תוכן צוואתו, יכול הוא למסור להם העתקים ממנה.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

נדמה שאתה שם את הדגש על הטפל ולא על העיקר. זכותך למסור עותקים של צוואתך למי שאתה רוצה. אין בין מסירת עותק של צוואה או העתק ממנה לזוכה לפי צוואה, לבין תוכן הצוואה דבר. לפני שאתה נחפז למסור עותק של הצוואה למוטבים מוטב תעשה צוואה טובה וראויה - זה העיקר. לאחר תשעשה צוואה טובה, תוכל למסור העתקים ממנה ליורשים, או להכין אותה במספר עותקים כמספר היורשים ולתת לכל אחד מהם.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות