לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גליה

הסכם בין אחים

אנו 2 אחים לזוג הורים גרושים כאשר בחזקת כל הורה דירה. עם פטירתו של אבי ומכירת דירתו קיבלתי את מלוא התמורה בגין מכירתה בהסכמה (בע"פ): כי כאשר תוצע למכירה דירתה של אמנו תבדל"א, יקבל אחי את חלקו השווה למכירת דירתו של אבי והיתרה בגין המכירה (אם תהיה) תחולק שווה בשווה. אני רוצה להגן את הנ"ל בכתב, שאלתי: אני נשואה, האם הסכם מסוג זה תקף כאשר הוא חתום על ידי בלבד ללא חתימתו של בעלי האם לתוקף יש משמעות קרי: בחיי ו/או עם לכתי? אינני עו"ד

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

ראשית עלייך לזכור שמאז שנת 1953 חוק המדינה מכיר בך, בהיותך אשה בוגרת , כאדם עצמאי כשר לזכויות וחובות בפני עצמו ללא תלום בבעלך. שנית - ירושה איננה חלק מהרכוש המשותף לך ולבעלך. חוק יחסי ממון מוציא ירושות במפורש ממסגרת רכוש שבו לבן הזוג יש זכויות כלשהן. כל זאת בתנאי כמובן שאין לכם הסכם ממון שקובע אחרת. לכן - ככלל, אינך צריכה לשתף את בעלך בהסכם. מובן שאין צורך בחתימתו. ואותו דבר במקרה שלאחיך יש בת זוג משלו.

גליה

בהתייעצות עם חבר עו"ד קיבלתי את התשובה הזו: לא ניתן לעשות הסכמים בירושה עתידית של אמכם. המצב הינו בעייתי כיוון שככל שלא תהיי בחיים במועד פטירתה של האם הרי שמבחינת דיני הירושה בעלך וילדייך יורשים את זכויותייך ועל פניו ישנו קושי להבטיח את זכויותיו של אחיו בירושה העתידית. אולם, ישנן אפשרויות נוספות שצריך לבדוק תוך בחינת מכלול העובדות. אודה על התייחסותך לפיסקה זו. תודה.

רונן גדות, עו"ד

עניות דעתי אינה יכולה להתחרות בתבונתו של עו"ד אחר - ודאי אם הוא גם חבר גם עו"ד. אבל - אני מסכים להמלצה המשפטית שמופיעה בשורה החמישית: יש אפשרויות וצריך לבדקן תוך בחינת כלל העובדות. מצב שכזה אינו יכול להסתמך על עצות כלליות בפורום שכזה. אם הענין חשוב, מוטב תפנו לקבלת יעוץ משפטי מסודר לאחר בחינת כל המסמכים והעובדות.

גליה

האם הסכם בנוסח המצורף מספק את דרישותי לעגן בכתב את חלקו של אחי?: הסכם בין אחים בין ____________ ת.ז. לבין ________ ת.ז. בתאריך_______ נמכרה דירתו היחידה של אבינו ________ ז"ל מספר ת.ז: אשר עברה בירושה בחלקים שווים בסך של ______ עם מכירתה,קיבלתי את מלוא תמורתה בהסכמה כי כאשר תוצע דירתה של אמנו תבדל"א יקבל אחי לאחר מכירתה את חלקו השווה ביום מכירתה למכירת דירתו של אבי בתאריך_____ צמוד ל___ והיתרה, אם תהיה, תחולק בחלקים שווים הסכם זה תקף בחיי ו/או עם פטירתי ____________ חתימה תודה רבה

רונן גדות, עו"ד

אני מתנצל, אך הפורום אינו מסגרת מתאימה לניסוח חוזים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות