לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ארז

ירושה ללא ילדים

שלום רב דודה שלי התאלמנה ואין להם ילדים, למנוח היה אח תאום שנפטר לפני שנה, לאח התאום יש שני ילדים. הבנתי שהדירה והמיטלטלין שייכים 100 אחוז לאלמנה. שאר הכספים בבנק מתחלקים לפי החוק היא 33 אחוז לילדי האח ו66 אחוז לאלמנה. האם ככה החוק מורה?

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אם הדודה גרה עם המנוח בדירת במנוח ואם היו נשואים יותר משלוש שנים, תירש הדודה את דירת המגורים ו- 2/3 משאר עזבון המנוח. האחיינים יירשו את השליש הנותר מיתר עזבון המנוח (לא רק כסף - גם רכוש נוסף, למשל אם יש לו מניות בחברה כלשהי).

no name

אז כרגע התגלתה צוואה, בצוואה המנוח לא משאיר לאלמנה כלום - רק שתתגורר בדירה עד שתלך לעולמה. הוא מוריש הכל לאחיינים שלו. האם הוא יכל לצוות גם על החצי רכוש שאמור להיות שלה? הרכוש נצבר במהלך הזמן שהם היו נשואים.

רונן גדות, עו"ד

אדם אינו יכול לצוות אלא על רכושו בלבד. אם הדירה נרכשה במהלך חיי הנישואין המשותפים, יכולה האלמנה לטעון שמחצית הדירה שלה לאור ההלכות השונות שפסקו בתי משפט במצבים כאלה. אם היא רשומה בלשכת רישום המקרקעין המצב ברור. אם לא - עליה להגיש תביעה מתאימה כדי שבית משפט יכריז על זכויותיה בדירה. אם בית משפט אכן יכריז על זכויות שלה שנוצרו במהלך הנישואין הצוואה לא תחול עליהן.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות