לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חנוך

עיזבון

שלום. (אימי נפטרה ליפני הרבה שנים ) ואבי לאחר שניפטר הוריש לנו בצוואה מסודרת 2 חנויות לכל שלושה אחים חנות . החנויות עברו לרשותנו . אחד האחים ניפטר וחנות אחת נשארה לשני האחים . ליפני כחודש ימים נפטרה אחותי (הי לא נשואה ואין לה ילדים ) נישארנו שני האחים בחנות אחת . שאלה. אנו מגישים בקשה לצו ירושה עבור העיזבון ל - 1/3 מהחנות . האים רשאים שני האחים מהחנות הראשונה להגיש התנגדות כי אין בכוונתנו להרחיב את האוחזים בחנות אחת . להזכירך החנויות חולקו בצוואה מסודרת של אבי ז"ל .

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אם קוימה צוואת אביך ואםן אין בה הוראה אחרת, הרי משקוימה הצוואה כל שלישיה קבלה נכס אחד ואין לה זכויות בנכס האחר. כבר אין זכויות לאביך. מכאן ואילך יש להסתכל על עזבון אחותך במנתוק מכל העבר. אם אחותך נפטרה ללא צוואה, היורשים שלה הם כל האחים שלה. ואם אח כלשהו נפטר לפניה, אך השאיר אחריו ילדים, הילדים שלו יבואו במקומו. התוצאה היא שהיורשים של חלקה של האחות בדירה אחת יהיו כל האחים שלה. אותו מצב אמור היה לחול בחנות הקודמת שם נפטר אח לפני כן.

חנוך

שלום מתשובתך הבנתי ששני האחים מהחנות הראשונה יכולים לדרוש מהשליש של העיזבון מהחנות השנייה האים ניתן לימנוע מהם בדרך מישפטית כגון היסתלקות מהעיזבון חנוך

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

אכן - אם ירצו האחים "של החנות השניה" להסתלק, הם יכולים להסתלק מחלקיהם בעזבון המנוחה. אבל אינם חייבים להסתלק. הסתלקות היא ענין של רצון.

חנוך

שלום . כיצד עושים זאת לצערי איננו מתקשרים אחד עם השני . (בכוונתנו לא לתת לעיזבון של אחותנו שליש חנות להיות מחולק שוב בן ארבעתנו ) לשניים יש חנות חצי חצי . ואנו שני האחים רוצים להישאר חצי חצי .

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

ראשית - כוונתך אינה מספקת. לפי חוק כל האחים יורשים את אחותם. כדי לשנות מכך צריך הסכמה להסתלק. אם יש הסכם שמוכיח ויתור זכויות של כל זוג אחים בחנות שאינה שלו, אפשר לאכוף אותו בבית משפט למשפחה. אם אינכם מדברים זה עם זה, שכור לך שליח כלשהו שיתווך בין הצדדים.

חנוך

תודה רבה לך

חנוך

אים חתמתי בעבר על ויתור זכויות ,האים ויתרתי גם על הזכות בנכס הכוונה לחנות הראשונה שחולקה לשלושת האחים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות