לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
איתי ל

ריבית על מסלקה לא תקינה

אשמח לייעוץ בעניין הבא: אני דייר חדש באחת מערי המרכז, סטודנט ששוכר דירה. העירייה שלחה לי שובר ראשון לתשלום בו היתה טעות בחשבון, יצרתי איתם קשר והם הבטיחו לשלוח שובר חדש השובר לא הגיע ולכן יצרתי איתם קשר שוב מכיוון שתאריך האפשרות לתשלום (15 לחודש) כמעט עבר. הם אמרו שישלחו שובר חדש ושלא תהיה בעיה עם התאריך. אכן בימים שלאחר מכן הגיעו אליי לתיבת הדואר שני טפסי חשבון כאשר לכל אחד מהם מסלקה שונה(ככהנ מדובר בטופס הראשון שלא הגיע ובטופס החדש ששלחו לי לאחר שהפנתי את תשומת ליבם). בכל מקרה, בכל נסיונותי לשלם את החשבון דרך הטלפון ודרך אתר האינטרנט קיבלתי הודעת שגיאה על כך שהמסלקה אינה תקינה. במשך שבוע ניסיתי ליצור עם העיריה קשר בטלפון ע“מ להבין מה הבעיה אך הם לא ענו לטלפון וגם לא טרחו לחזור אליי לאחר שהשארתי מספר טלפון (למיטב זכרוני החוק מחייב מענה תוך 3 דקות או חזרה ללקוח תוך 24 שעות). לפני מספר ימים קיבלתי מכתב אזהרה בדואר ובו החלה להתווסף ריבית לחשבון. לאחר מאמץ רב סופסוף היופ מחלקת הגביה בעיריה הואילה בטובה לענות לי לטלפון אך לטענתם ברגע שהמערכת מתחילה לחשב את הריבית כבר לא ניתן לבטלה, וזה לא משנה מה הסיבה. הסברתי לה שאיני אשם ושתקלה אצלם גרמה לכך שלא יכולתי לשלם את הארנונה. היא הוסיפה וטענה שהיה עליי לגשת פיזיץ לעירייה על מנת לפתור את הנושא ומכיוון שלא עשיתי זאת האחריות היא עליי ולכן אני מחוייב בתשלום הריבית. השבתי לה שזו חוצפה מכיוון שכל עוד ישנה אפשרות לשלם דרך האינטרנט והטלפון אז זו דרך לגיטימית לנסיון תשלום. זאת בנוסף לעובדה שניסיתי במשך שבוע ליצור עמם קשר בטלפון ללא הואיל והם לא טרחו לחזור אליי. הסברתי גם שמאחר שאני סטודנט ועובד איו לי זמן פנוי להגיע לעיריה פיזית ובכל מקרה אם ישנה אפשרות ליצירת קשר טלפוני ואינטרנטי אז עליו להינתן ללקוח בצורה ראויה. אשמח לייעוץ בנושא האם אני צודק בטענותיי? האם יש פה עילה לתביעה במידה שהעירייה תמשיך להתעקש ? תודה מראש. איתי

נמרוד לנגר, עורך דין

נראה לי שכדאי לשלם וזהו. על כמה ריבית מדובר אחרי ההנחה בארנונה לך כסטודנט. אתה מקבל נכון? אם חשוב לך לרדוף עשיית צדק יש ללכת למנהל ארנונה או לדבר עימו ישירות בטלפון ולהסביר לו מה קרה. אני בטוח שהוא יוכל לעזור.

נמרוד לנגר, עורך דין

כמו שאתה אומר אין לך זמן להתעסק בזה ולאחר ההנחה לסטודנט על כמה ריבית מדובר? אם מדובר בעשרות שקלים אולי כדאי לשלם וזהו. אם תרצה גש לעיריה דבר עם מנהל הארנונה והוא ודאי יוציא לך זיכוי בחיוב הבא או משה. נשמע שהצדק עימך ונראה לי שכמו שאני מאמין לדבריך גם מנהל הארנונה יאמין. אלא שהאם שווה לך את הנסיעה והזמן.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ארנונה