ייבוא אישי למטבח - פורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

שאלה חדשה
  • יול

    נשלח ע"ייול 14:39, 18 ביוני 2013

    שלום, ברצוני לקנות מטבח עץ עתיק בחו"ל (מסוג שאין למצוא בארץ) ולהביא אותו לכאן. לא הצלחתי עדיין לברר אם העניין הזה משתלם כלכלית ומה תהיה פחות או יותר העלות של דבר כזה, כמה זה מסובך, ומה העלויות הנלוות. בגלל שעדין אין לי מידות מדויוקות בחברות שילוח לא הסכימו לתת לי מחיר. אבל אני רוצה לדעת בערך, רק כדי לדעת להעריך אם זה כדאי לפני שאני מוצאת את המטבח המדויק... איך אני יכולה לברר דבר כזה? האם ידוע לכם פחות או יותר כמה עולה לשלוח לארץ רהיט עץ גדול? (2 מ' על 90ס"מ נגיד) + עלויות נלוות? תודה רבה.

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

    יואב הריס,מנהל הפורום

    20:17, 19 ביוני 2013

    יול שלום,
    על פניו בדיקת ה"השתלמות הכלכלית" צריכה לקחת בחשבון עלות רכישה, עלות ביטוח, תשלומי מכס ומס קניה ומע"מ ככל שחלים, עלות הובלה יבשתית, וכן קיומם או היעדרם של אישורים או תנאים לייבוא מוצרי עץ, ובנוסף עלות השילוח עצמו. עוד יש לבדוק/לקחת בחשבון האם המוכר נוטל על עצמו את ההובלה, או את אריזת המטען באופן ראוי על מנת שיעמוד בתהליך ההובלה.
    מוצע להתייעץ עם עמיל מכס ועם חברה לשילוח, בעלי ניסיון בייבוא רהיטי עץ על מנת לקבל תמונה כוללת של העלויות הצפויות והתהליך.
    אחד היתרונות של לשילוח באמצעות חברת שילוח, הוא היכולת של חברת השילוח לבצע האחדת מטענים לתוך מכולה אחת ובכך לחסוך מהצורך להזמין מכולה עבור פריט שאינו מצריך מכולה מלאה, ולחסוך בעלויות השילוח. מסיבה זו- של האחדת מטענים, ככל הנראה חברות השילוח אינן יכולות לתת הצעת מחיר ללא נתונםי ספציפיים. הייתי מציע בכל זאת לנסות לקבל ממי מחברות השילוח הערכת מחיר.
    בברכה,
    יואב הריס, עו"ד

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יואב הריס

מנהל הפורום: עו"ד יואב הריס

בעל תואר ראשון במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה. הצטרף כחבר לשכת עורכי הדין במאי 2000. עו"ד הרי
למידע נוסף

077-9968115 חיוג
הודעה

הכלכלה המודרנית מהותה תנועה יעילה של סחורות ושירותים. מאז ימי קדם היוותה ההובלה הימית שחקן מרכזי בכלכלה אז והיום – כאשר היא אחראית לתנועתם הבינלאומית של מעל 90% מהמטענים, החל מאריזות בודדות, עובר לקונטיינרים (מכולות) ומטעני צובר ענקיים דלק, כימיקלים וסחורות. לאחרונה ובאזורנו, משאבי הגז ואולי גם הנפט משחקים אף הם תפקיד הן ברמת הרישוי והפקה והן ברמת הלוגיסטיקה ושירותים נלווים.

הפורום יעסוק וישיב על שאלות מנושאים כגון שטר מטען (Bill of lading) ,אשראי דוקומנטרי (L/C) עסקאות CIF,FOB ויתר תנאי ה- Incoterms ,ביטוח ימי (Marine Insurance) ,כנגד כל הסיכונים (Against All Risks) ,ממחסן למחסן (From Warehouse to Warehouse), מעצר אוניות (Ship arrest), נזק למטען (Cargo Claims) ,דמי השהייה (Demurrage) חכירת אוניות (Charter party) רכישת אוניות ויאכטות, רישום בעלות (Vessels and Yacht Registration), מטעני צובר, עסקאות מוצרי גלם ויסוד (Commodities), בוררות ימית בלונדון – LMAA, רישיונות וזיכיונות לאיתור, הפקה וחלוקת גז טבעי ונפט, ואנרגיה סולרית.