לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מעיין

סיום חוזה שכירות בהודעה מראש

שלום, אני שוכרת דירה מזה 3 שנים, לפני חודשיים חידשנו את החוזה ובעלי הדירה רוצים לסיים את החוזה על מנת להכניס קורבת משפחה לדירה. בחוזה יש סעיף ב. מתקופת השכירות הנוספת רשאי השוכר להודיע למשכיר על הפסקת השכירות בהודעה מראש של 60 יום. אתה זכות עומדת גם למשכיר. השאלה: האם מותר לי לעזוב את הדירה אחרי חודש מההודעה ולא לשלם לו שכירות על החודש הנותר. או שאני מחוייבת לשלם לו על כל התקופה של 0 יום למרות שהוא יזם את הסיום חוזה?

שרגא

היי. היכן ניתן לצפות במידע בנושא של הודעה מראש לעניין ההלאת גובה דמי שכירות( דירת מגורים) ? תודה.

מעיין

אחדד את שאלתי: בעלי הדירה טוענים שאנחנו חייבים לשלם להם שכר דירה עבור כל ה-60 יום, גם במידה ונמצא דירה חדשה ונעבור אליה חודש אחרי ההודעה מראש. האם זה נכון או חוקי? במידה שהוא טועה, האם מותר לו לפדות את השיק ביטחון (חודש שכירות) כאמצעי לחייב אותנו בכל זאת?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב אם סיכמתם בחוזה בין הצדדים לתת הודעה מראש של 60 יום - הכוונה הייתה גם שתשלמו על אותם 60 יום. לכן אתם צריכים לשלם, ואם לא תשלמו ישנו סיכוי סביר, כי בעל הדירה יפדה את שיק הביטחון ויחייב אותכם בכל זאת. מומלחץ לדבר עם בעלי הדירה ולהגיע איתם לפשרה בעניין זה. בהצלחה,

מעיין

האם הבנתי נכון? לא רק שבעלי הדירה הם אלה שיוזמים את סיום החוזה, אני גם חייבת לעזור בדיוק מתי שהם רוצים? כלומר, אני צריכה למצוא דירה, ואם החוזה של הדירה החדשה מתחיל בתוך ה-60 יום אני צריכה לשלם שכירות כפולה? אזי, בעל הדירה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה? לא רק שאנו צריכים להפסיד זמן גם הובלה אלא גם להתפשר על דירה חלופית במידה שלא נמצא דירה ראויה? האם הגיוני שאם לא רשום שאני צריכה לשלם מפורשות אפשר לפרש משפט זה כעד 60 יום?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב לא את צריכה להתאים עצמך למסגרת 60 הימים. את הסכמת למה שחתמתם בחוזה. להבא מומלץ להיעזר בעו"ד שידאג לאינטרסים שלך, בהצלחה,

מעיין

שלום, אקח את זה בחשבון בפעם הבאה. תודה רבה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזה שכירות - יחסי שוכר ומשכיר