• 26 באוקטובר 2013

    חובת עדכון לקוח ע״י חברות כבלים/לווין

    שלום,
    לאחרונה נודע לי כי גם החזקת ממירים של יס/הוט מחייבים תשלום אגרת טלוויזיה.
    האם הדבר לא מחייב את חברות הכבלים/לויין להודיע ללקוחות על כך שבהתקנת ממיר בביתם יחויבו לשלם אגרה זו. לא מצאתי שום התייחסות לכך בהסכם הצתרפות (יס).

    ברשותי מכשיר טלוויזיה ללא מקלט דיגיטלי או אנלוגי (פורק מלפני כמה שנים)

    26 באוקטובר 2013
  • 28 באוקטובר 2013

    חובת עדכון לקוח ע״י חברות כבלים/לווין

    מצטרפת לעמדת חתול

    28 באוקטובר 2013
  • 26 באוקטובר 2013

    רשות השידור מאד רוצה בכך אבל עדיין זה לא המצב

    החל מהחודש שעבר באגרת רשות השידור חייב מי שבחזקתו מקלט טלוויזיה שניתן בו לקלוט השידור הדיגיטלי המתקיים בישראל.
    (במאמר מוסגר: גם לפני כן זה היה המצב החוקי אלא שרשות השידור גבתה אגרה לא חוקית בידיעה ובזדון).

    הגדרת "מקלט" אינה זהה להגדרת "מכשיר". הגדרת "מקלט" פירושו עם אפשרות לקלוט. הקליטה יכולה להיעשות במערכת פנימית (מקלט-ממיר DVB-T פנימי במכשיר) או במכלול מכשירים המחוברים יחד ומאפשים קבלת התוכן הנקלט (שזה ממיר עידן+, ממיר של YES או ממיר של HOT). לא נקבע במפורש בהסכם הפשרה או באיזו פסיקה איזכור של ממיר/מקלט לווייני, ולכן זו נקודה לא מוגדרת משפטית עדיין.
    חברות אספקת התוכן בכבלים ובלוויין נדרשו בעבר על ידי רשות השידור לספק רשימת לקוחות, והראו לה אצבע משולשת.
    מה שנקרא "נא בעין".

    אין חוק המחייב אותם לכך אלא אם יש צו ספציפי שנתן שופט לגבי לקוח ספציפי, לאשר אם הוא לקוח או לא.
    ולתקן את משפט הפתיחה של השאלה שלך: לא החזקת ממיר חייבת באגרה אלא החזקת "מקלט" שהממיר הוא חלק ממנו, לפי הגדרת המושג "מקלט".

    26 באוקטובר 2013
    • 1 בנובמבר 2013

      רשות השידור מאד רוצה בכך אבל עדיין זה לא המצב

      הכוונה שלי בשאלה הייתה לכך שלדעתי חברות לווין\כבלים חייבות לעדכן את הלקוחות בכך שבגין החזקת ממירים שלהם הלקוחות בעצם עלולים להיות מחויבים לשלם גם אגרת טלוויזיה.
      הרי כמו במקרה שלי אלמלא היה לי ממיר יס בבית לא הייתי צריך לשלם אגרה זו כי אין ברשותי מכשיר טלוויזיה או כל מכשיר אחר שמסוגל לקלוט שידורים.
      אגב ניסיתי לבדוק בהסכם התקשרות עם יס ולא מצאתי שום התייחסות לנושא.

      1 בנובמבר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?