zap group mishpati logo

אושר סופית: נהג פגע וברח צפוי ל- 14 שנות מאסר

נוסע ברכב שפוגע ובורח צפוי ל- 7 שנות מאסר

מאת: מערכת משפטי
13.11.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר סופית: נהג פגע וברח צפוי ל- 14 שנות מאסר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 101), התשע"ב-2011, של חברי הכנסת זאב בילסקי (קדימה)  ומשה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו).

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום לתעבורה

לפי ההצעה, שאושרה סופית, תתוקן עבירת ההפקרה אחרי פגיעה, וייקבע  עונש מאסר של שלוש שנים להפקרה ברשלנות, שבע שנים להפקרה שלא ברשלנות, 14 שנים לעבירת הפקרה שבה נגרמה חבלה חמורה. התיקון מוסיף חובת הזעקת עזרה הן על נהג והן על נוסע שאיתו. על נהג שהורשע לא יוטל עונש מאסר על תנאי.

פגע וברח - ייכנס לכלא ל-14 שנים

העונש המקסימאלי כיום לנהג פגע וברח נע בין 7-9 שנות מאסר, תלוי בנסיבות. לפי התיקון לפקודת התעבורה, נוהג ברכב המעורב בתאונה שבה נגרמה לאדם חבלה חמורה או שבה נהרג אדם, ולא עצר או לא הזעיק עזרה, דינו 14 שנות מאסר.

ועדת החוקה, שדנה בחוק, הוסיפה לו סעיף חדש המטיל חובה על נוסע ברכב המעורב בתאונה שבה נפגע אדם, להזעיק עזרה. נוסע שלא יזעיק עזרה כאמור, צפוי למחצית מהעונש הקבוע בחוק על הנהג הפוגע (עד-14 שנות מאסר). חובה זו לא תחול על קטין מתחת גיל 16 שנסע ברכב. חברי הכנסת החליטו לחייב בקריאה לעזרת הפצוע, גם בן משפחה של הנהג, וכן נוסע הנמצא תחת מרותו של הנוהג ברכב. לרבות, מי שפרנסתו תלויה בנהג.

21 ח"כים תמכו בחוק, שעבר ללא מתנגדים.

לידיעה המלאה בעניין התיקון הצפוי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • מבחר שאלות ותשובות מפורום דיני נזיקין

    מבחר שאלות ותשובות מפורום דיני נזיקין

    הילד שלכם נפגע בתאונה בבית-ספר? האם יש מקום לתבוע את המורה? את ביה"ס? ואם נפגעתם בתאונה- האם תהיו זכאים לקבל פיצויים וממי? ומה במקרה שהלכתם לתומכם ברחוב ונפלתם בשל מכשול במדרכה- האם תתבעו את העירייה? שאלות אלו ואחרות עניינו אתכם לאחרונה. אתם שאלתם, ואנחנו ענינו. לפניכם מקבץ שאלות ותשובות מפורום נזיקין, המנוהל ע"י עו"ד חיים מנדלבאום.
    4 דק'
  • נהיגה בשכרות: כיצד לקבל עונש מקל?

    נהיגה בשכרות: כיצד לקבל עונש מקל?

    נתפסתם נוהגים בשכרות? קיים סיכוי מזערי "לצאת" מהעניין ללא הרשעה. עם זאת, בעזרת ייעוץ משפטי איכותי - בהחלט ניתן לקבל הקלה בעונש
    6 דק'
  • תאונת דרכים עם נפגעים וללא נפגעים/ ראיון

    תאונת דרכים עם נפגעים וללא נפגעים/ ראיון

    מה חשוב לעשות לאחר תאונה? האם כדאי תמיד ללכת לבית חולים כדי להיבדק? כמה זמן צפויה לקחת ההתנהלות מול חברת הביטוח עד לקבלת פיצויים? ראיינו את עו"ד איל כהן ממשרד כהן קריסי, בנושא
    8 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה