zap group mishpati logo

איך מבטחים את כספי רוכש הדירה מרגע החתימה ועד לקבלת הדירה?

האפשרות הכי טובה היא תשלום בשוברים וקבלת ערבות בנקאית

מאת: עו"ד בני בריקמן
25.03.18
תאריך עדכון: 28.03.24
2 דק'
איך מבטחים את כספי רוכש הדירה מרגע החתימה ועד לקבלת הדירה?

כשאנחנו רוכשים דירה, אנחנו מקבלים את החזקה, כלומר: את המפתח, רק אחרי שהעברנו את כל התשלום למוכר. לכן, יש לנו צורך לבטח את הכסף הגדול שבעסקה כדי שלא יווצר מצב שאנחנו כבר העברנו כספים, אבל אנחנו לא נקבל את התמורה, את הדירה.

הערת האזהרה מציינת, שיש התחייבות של המוכרים כלפי הקונים, למכור להם את הדירה, והיא תמנע את האפשרות בה המוכרים יוכלו למכור לקונה סביר ללא ידיעת הקונים, ותבטיח את כספי הקונים

דירה יד שנייה - רישום הערת אזהרה

לצורך כך, כאשר אנחנו קונים דירה יד שנייה, כלומר: דירה שכבר בנויה ואפשר לגור בה, אנחנו נדאג שעוד לפני שיעבור התשלום הראשון למוכרים, תירשם לטובת הרוכשים הערת אזהרה בטאבו. 

הערת האזהרה מציינת, שיש התחייבות של המוכרים כלפי הקונים, למכור להם את הדירה, והיא תמנע את האפשרות בה המוכרים יוכלו למכור לקונה סביר ללא ידיעת הקונים, ותבטיח את כספי הקונים.

הערת האזהרה תמחק רק כשהקונים ירשמו בטאבו כבעלים או כחוכרים של הדירה.

ברכישת דירה מקבלן, האפשרות הכי טובה להטחת כספי הקונים היא תשלום בשוברים וקבלת ערבות בנקאית ישירות לבנק שמלווה את כל תהליך הבנייה

דירה מקבלן - שלוש אפשרויות כדי לבטח את כספי הקונים

כאשר אנחנו קונים דירה מקבלן, כלומר: דירה חדשה שעכשיו בבנייה, החוק קובע שלוש אפשרויות כדי לבטח את הכספים של הקונים עד לקבלת הדירה.
האפשרויות הן: תשלום בהתאם להתקדמות הבנייה, או ביטוח על הכספים שהקונה העביר או ערבות בנקאית לאורך כל תהליך הבנייה, כשהאפשרות הכי טובה מביניהן היא תשלום בשוברים וקבלת ערבות בנקאית ישירות לבנק שמלווה את כל תהליך הבנייה. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה