zap group mishpati logo

מחלות מקצוע ומיקרוטראומה - מה חשוב לדעת?

אתם סובלים מפגיעות חוזרות ונשנות בעבודה? האם מדובר במיקרוטראומה? ואולי יש לכם מחלת מקצוע? חשוב לבדוק ובמקרה הצורך להגיש תביעה

08.01.19
תאריך עדכון: 30.03.24
2 דק'
מחלות מקצוע ומיקרוטראומה - מה חשוב לדעת?

מיקרוטראומה

פגיעה בעבודה שנגרמת כתוצאה ממיקרוטראומה. פגיעות זעירות חוזרות ונשנות אשר גורמות לפגיעה או לתחלואה. הדוגמא המוכרת אשר ממחישה את הנושא היא טפטוף מים על גבי סלע. טיפה אחת לא עושה כלום, אבל אם אותו טפטוף יפגע בסלע במשך תקופה ארוכה, לבסוף יווצר חור בסלע.
כך למעשה גם אצלנו. אם אני נדרש במסגרת העבודה להתכופף ולהרים כל יום ארגזים תוך כדי ביצוע של כיפופי גב וברכיים, אז לאחר זמן מה ייתכן שאתחיל לסבול מכאבי גב, בעיות בגב ובעיות בברכיים.
בעצם, כל פעולה תורמת נזק קטן משלה, עד שהצטברותן של כל הפעולות ביחד במשך תקופה ארוכה גורמות למעשה לנזק משמעותי. ישנן אינספור דוגמאות.
למעשה, כל עבודה אשר דורשת מאיתנו לבצע תנועות חוזרות ונשנות מדי יום, יכולה לגרום לנו למיקרוטראומה.

מחלת מקצוע היא מחלה שעובד חלה בה עקב עבודתו, ואשר מופיעה ברשימת המחלות אשר מפורטות בתקנות הביטוח הלאומי

מחלת מקצוע

מחלת מקצוע היא מחלה שעובד חלה בה עקב עבודתו, ואשר מופיעה ברשימת המחלות אשר מפורטות בתקנות הביטוח הלאומי. לדוגמא, אנשים החשופים לחומרים מסרטנים, אשר בסופו של דבר חולים במחלת הסרטן.
אנשים החשופים לאבק, אשר בסופו של דבר חולים במחלת ריאות. יש עוד דוגמאות והכל מפורט בתקנות. רוב התביעות המוגשות בעניינים אלו נדחות ע"י הביטוח הלאומי, ולכן כבר בתחילת הדרך יש חשיבות עצומה לאופן שבו מוגשת התביעה.
אם אתם סובלים ממחלה או פגיעה, אשר היתה יכולה להגרם לכם כתוצאה מהעבודה, מומלץ לפנות לעו"ד אשר בקיא בתחום כדי לבדוק האם כדאי להגיש תביעה. 

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד רווח דניאל

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה