zap group mishpati logo

נוכלים - לא רק בטינדר: המתחזים שנחשפו בעקבות חקירה פרטית

רמאים ומתחזים לא נמצאים רק בסרטים של נטפליקס. החוקר הפרטי שמוליק ממן משרד קואנטין חקירות מתריע מפני מי צריך להיזהר ומתאר כיצד נוכלים מאתרים קורבנות

10.04.22
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
נוכלים - לא רק בטינדר: המתחזים שנחשפו בעקבות חקירה פרטית

בחורה בת 26 נמצאת בקשר רומנטי עם בחור ישראלי שגר בשווייץ ומאושפז בבית חולים לאחר שנכווה קשות בשריפה. היא מאוהבת לחלוטין בגבר שהכירה בשידוך דרך בת דודתה, שהמליצה עליו בחום. למרות המרחק והנסיבות הרפואיות, היא יודעת הכל על אהוב ליבה – מי הם הוריו, איפה הוא נולד והיכן נמצא ביתו בישראל.

אמא שלה קצת חושדת בבחור הזר שנמצא הרחק מכאן ומנהל עם בתה קשר דרך הודעות צ'אט בגוגל - אף פעם לא בטלפון או בווטסאפ, ולכן היא פונה לשמוליק ממן, חוקר פרטי והבעלים של משרד קואנטין חקירות. ממן מתחיל לחקור את הפרטים ואת השמות שמאחורי הבחור הפצוע והמסכן, ומגלה שאין אדם כזה. מי שניהלה את כל ההתכתבויות הרומנטיות עם הבחורה המאוהבת היא לא אחרת מבת דודתה. "בדקנו מיידעים שונים בחקירה מורכבת והבחנו שבזמן שבת הדודה המתחזה ילדה את תינוקה, נותק הקשר עם הבחור לתקופה מסוימת", מספר ממן. "היות שהיא זאת שהכירה בין 'הבחור' לקרובת משפחתה, כל החשדות הופנו אליה".

מה היה המניע שלה?

"לא היה כזה. בת הדודה לא חיפשה כסף ולא ביקשה לנקום על אירוע כלשהו. להפך, בת הדודה המתחזה שלחה לקורבן שלה מתנות. היא פשוט אישה לא בריאה בנפשה שעל פניו נראית נורמטיבית ועובדת במשרד עורכי דין. יש לה צורך לשחק בחיים של אחרים".

מתחזים רבים אינם עובדים לבד, יש מאחוריהם מערכת משומנת שדואגת לתקשר עם הקורבנות, לדאוג למשיכות כספים ולתפעל את כל ההתחזות

"סיימון לבייב הוא מסכן"

עד כמה שהדבר אולי מפתיע, סיפורה של בת הדודה כלל אינו חריג. בזמן שכולנו צפינו בעלילותיו של "נוכל הטינדר", שמעון חיות הידוע גם כסיימון לבייב, שכחנו שיש רבים כמוהו ושכולנו עלולים ליפול קורבן להתחזות ולהונאה.

"הוא אדם מסכן", אומר ממן על לבייב. "יש לו כנראה מחלת נפש. אם נחבר אותו למכונת אמת ונשאל אותו אם הוא מיליונר, ייצא שהוא דובר אמת כי הוא מאמין לעצמו. יש המון אנשים שמספרים לעצמם סיפור ומאמינים לסיפור הזה. התרגיל שלו הוא להודות בפשעים קטנים ועל הדרך להתכחש להונאות גדולות כדי לבנות אשליה שהוא אמין".

קיראו עוד >>> להקדים תרופה למכה: כך תמנעו גניבות והונאות בעסק שלכם

לדברי ממן, מתחזים רבים אינם עובדים לבד והאמת שגם לבייב הוא אחד כזה. יש מאחוריהם מערכת משומנת שדואגת לתקשר עם הקורבנות, לדאוג למשיכות כספים ולתפעל את כל ההתחזות. מקרה כזה התגלה לממן לאחרונה לאחר פנייה של לקוחה שהגיעה אליו בעקבות היכרות עם גבר ברשת.

"פנתה אלי אישה בת 60 שנמצאת בנישואים לא טובים ונכנסת לאתרי היכרויות. באחד האתרים היא הכירה בחור מארה"ב שסיפר לה שהוא מתכנן עלייה לישראל. הוא שלח לה את הדרכון שלו ותמונות, כך שהיא הרגישה בנוח לגבי הזהות שלו. לאורך הזמן, הגבר סיפר לה פרטים על חייו האישיים ועל מצבו הכספי הקשה וחלק איתה שיש לו ירושה שממתינה לו בארץ. האישה הציעה שוב ושוב לעזור לו, למרות שהיא בעצמה במצב כלכלי ירוד והוא סירב בכל פעם, עד לרגע שבו הוא הסכים. 

"היא התחילה לקחת הלוואות וביקשה גם מילדיה ומבני משפחתה שייקחו הלוואות עבורה. זה הגיע למצב שהיא משכנה את הבית שלה, מבלי שהיא חושפת את הרומן האסור ומבלי שבעלה ער לתסבוכת הכלכלית. ההלוואות הסתכמו לבסוף בחצי מיליון שקל שהועברו למאהב, שהבטיח לה עלייה לארץ וחתונה ונעלם לבסוף".

מה גיליתם?

"מדובר בנוכל סדרתי שהוא חלק ממערך שלם שעוקץ במקביל נשים בכל העולם. הדרכון שלו ושאר הפרטים כמובן מזויפים. הם עובדים בצורה חכמה, נכנסים לאתרי היכרויות ומציגים פרופיל של גברים שנראים טוב. הם מחפשים נשים שלא נתפסות כאטרקטיביות או שנמצאות במצב פגיע ו'מתלבשים' עליהן. יש הרבה סיפורים כאלה".

המשטרה עושה משהו נגד התופעה?   

"המשטרה לא חוקרת מקרים כאלה בדרך כלל ואין ממש ענישה למתחזים. הרעיון בחקירה פרטית הוא לחבר את הקצוות ולסגור את המעגל, להוכיח שאין אדם כזה ולתת לקורבן ודאות".

בשלב ההתחלתי של היכרות עם אדם המעורר חשד, אפשר לפנות לחוקר פרטי ולבדוק את הפרטים שהוא מסר בסכום זניח של מאות שקלים

איך להיזהר מנוכלים?

אחרי 18 שנות עבודה כחוקר פרטי, ממן מסביר כיצד ניתן למזער את הסיכון ליפול ברשתו של נוכל. העיקרון הראשון הוא לפעול מהר. "כדאי שאנשים יידעו, שבשלב ההתחלתי של היכרות עם אדם המעורר חשד, אפשר לפנות לחוקר פרטי ולבדוק את הפרטים שהוא מסר בסכום זניח של מאות שקלים. זה מונע את האפשרות להונאה ולכאבי לב".

נוכלים - לא רק בטינדר: המתחזים שנחשפו בעקבות חקירה פרטית(1)

קיראו עוד >>> איך בוחרים משרד חקירות?

עוד הוא ממליץ לכולם להיות יותר ערניים: "במצבים שבהם לאדם יש פרופיל חשוד ברשת חברתית, בלי תמונות או עם תמונה אחת, זה כבר מדליק נורה אדומה ויש עוד הרבה סימני אזהרה". לדבריו, "חשוב גם לשים לב לעסקאות שעושים מרחוק, מבלי להכיר את האדם או את בית העסק. אם אתם מוכרים מוצר ושולחים לכם אסמכתא על העברת כספים לחשבון הבנק שלכם, אין מה להסתמך על זה כי המסמך יכול להיות מזויף. חייבים לראות את הכסף בחשבון. הרבה אנשים נופלים בהונאה הזאת בזמן מכירת רכב. עד שהם רואים שהכסף לא הגיע לחשבון, הרכב כבר הועבר לשטחים".

מה שנמצא בטלפון הנייד

עוד דרך להיזהר מנוכלים, על פי ממן, היא להתייחס לטלפון החכם שלכם כמו אל עוד אדם שיושב איתכם בחדר ולשקול היטב אילו תמונות ומידע אתם חולקים איתו.

"גם אם צילמתם תמונה אינטימית ולא שלחתם אותה לאיש, ברגע שהיא נמצאת בסמארטפון, היא חשופה ויכולה להפוך לכלי בידי סחטנים ונוכלים. זה נכון גם לגבי כל מה שאנחנו עושים ליד הטלפון ולא בתוך הטלפון. הכל אפשר לראות ולדעת. זה לא כלי ששייך רק לגופים כמו NSO. בסכום של 20 או 30 אלף שקל, גורמים עבריינים יכולים לפרוץ לכל טלפון ולמצוא שם את הקורבן הבא שלהם", מסכם ממן.     

קואנטין חקירות פרטיות

קואנטין חקירות פרטיות

לא כל אחד יכול להיות חוקר – את עבודת הבילוש תשאירו למקצוענים! קואנטין חקירות פרטיות, עם נסיון של מעל 20 שנה, מתמחים במעקבים ופועלים 24/7 בכל הארץ כדי לחשוף את האמת.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
קואנטין חקירות פרטיות

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה