zap group mishpati logo

"אזהרה ממרפאה וטרינרית - חוויה אישית"- ההודעה אינה מהווה הוצאת דיבה

בימ"ש השלום בת"א דחה לאחרונה תביעת דיבה שהוגשה ע"י וטרינר נגד חובב חתולים, אשר השמיץ אותו בפורום חתולים באתר "וואלה" ונגד האתר.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
11.07.10
תאריך עדכון: 12.03.18
2 דק'
"אזהרה ממרפאה וטרינרית - חוויה אישית"- ההודעה אינה מהווה הוצאת דיבה

התובע, ד"ר דוד כנען הגיש תביעה שעניינה פרסום לשון הרע על סך 1,200,000 שקלים.
לטענת ד"ר כנען, וטרינר והבעלים של מרפאה ובי"ח וטרינרי בת"א, אשר עוסק גם בסחר בגורי חתולים גזעיים, הנתבע, סטודנט וחובב חתולים, השמיץ אותו ברשת, כאשר פרסם באתר "וואלה" הודעה שפגעה בשמו הטוב. זאת, לאחר שהנתבע קנה אצלו חתול גזעי תמורת 1,500 שקלים.


כותרת ההודעה הייתה: "אזהרה ממרפאה וטרינרית חוויה אישית", ובגוף ההודעה הנתבע תאר את חווית קניית החתול מהתובע, וטען כי התובע "סחט" אותו ו"נצל" אותו.

השופט רחמים כהן קבע, כי ההתבטאויות של הנתבע בפורום, שכללו שימוש במילים "סחיטה", "רמאות" וכן המלצה להתרחק מהמרפאה של התובע מהוות הטלת דופי במקצועיות של התובע, שעלולות לפגוע בעיסוקו כסוחר חתולים ובעקיפין גם בעיסוקו כוטרינר.

שם טוב למול חופש הביטוי
עם זאת, באיזון שבין ההגנה על שמו הטוב של התובע לבין ההגנה על חופש הביטוי של הנתבע, נפסק כי חופש הביטוי של הנתבע גובר, שכן מקריאת דברי הנתבע עולה שהוא לא התיימר לקבוע עובדות נחרצות ביחס לפועלו של התובע, אלא ביקש להביע את דעתו האישית ואת תחושותיו בנושא. כוונתו הייתה לשתף בחוויה אישית שעבר, וזאת ניתן ללמוד גם מכותרת הודעתו.

כן נקבע, כי עומדת לנתבע ולוואלה הגנת תום הלב. "התרשמתי כי הנתבע 2 , אשר ביקש, בין היתר, שלא "לשתוק" נוכח העוול אשר לדעתו נעשה לו, בעת שפרסם את ההודעה, ראה לנגד עיניו גם את טובת רוכשי החתולים והצרכנים. קריאת ההודעה ובחינת נסיבות פרסומה אף מובילות למסקנה , שאין מדובר בתוכן לא סביר", קבע השופט.

בהתאם לכך, התביעה נדחתה, והתובע חויב לשלם לוואלה הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 18,000 שקלים ולסטודנט הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 7,500 שקלים.

(ת"א 19072-08 ד"ר כנען דוד נ' וואלה תקשורת בע"מ ואח')

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק-דין

• ב"כ התובע: עו"ד דוד ואילנית קירשנבוים
• ב"כ הנתבעים: עו"ד גלעד נאמן וגלעד וקסלמן, עו"ד אלי אונגר

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה