zap group mishpati logo

קופ"ח בטבריה תפצה על טיפול שיניים רשלני

אדם שעבר טיפול שיניים, בעקבותיו סבל מאובדן תחושה בשפה ובסנטר, יקבל פיצוי של כ-2,500 שקלים. כך קבע לאחרונה ביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
27.12.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
קופ"ח בטבריה תפצה על טיפול שיניים רשלני

ביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה קיבל לאחרונה  באופן חלקי תביעה שהוגשה בשל נזקי טיפול שיניים רשלני שניתן לתובע ע"י רופא מטעם קופ"ח בטבריה ב-2 ביוני 2009.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום רשלנות רפואית

ב-2 ביוני 2009 התובע הגיע למרפאה לצורך טיפול שורש. לטענתו, בזמן זריקת ההרדמה המקומית , הוא חש מעין "זרם חשמלי" חזק בנקודת הדקירה, שנבע מפגיעה בעצב שמתחת ללשונו.
כתוצאה מכך, סבל התובע משך כחודשיים מחוסר תחושה, שהפכה עם הזמן לתחושה עמומה באזור הסנטר והשפה התחתונה. לדבריו, התחושה המלאה חזרה רק כשבוע לפני הגשת כתב תביעתו.

התובע פנה למרפאה, אך היא לא השיבה לפניותיו.
כתוצאה מן הטיפול הרשלני, ומשהמרפאה לא פעלה לבדיקת תלונתו, נאלץ התובע לפנות לרופאים אחרים ולבצע בדיקות שונות.

התובע העמיד תביעתו על סך של 30,000 שקלים, וטען לנזקים שונים, ובכללם עלויות הבדיקות שנאלץ לבצע לאחר הטיפול הרשלני, הוצאות נסיעה, אובדן ימי עבודה, החזר עלות הטיפול הרשלני, תשלום עתידי בגין טיפולי שיניים במרפאות אחרות נוכח אי רצונו לממש את זכויותיו הביטוחיות בקופ"ח, וכן פיצוי עבור עוגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מאובדן התחושה.

קופ"ח טענה מנגד, כי  לא נפל כל דופי בטיפול אותו קיבל התובע. לטענת קופ"ח, התובע לא הוכיח כי חוסר התחושה נגרם כתוצאה מזריקת האלחוש אותה קיבל, ולא הביא חוות דעת רפואית ערוכה כדין מטעמו להוכחת טענותיו בכל הנוגע לטיפול הרשלני.

לא ניתנה הסכמה מדעת

השופטת תמר נסים שי קבעה, כי יש לקבל את התביעה באופן חלקי. השופטת ציינה, כי הגם שלא הוגשה על ידי התובע חוות דעת רפואית בדבר אופיו של הטיפול או בדבר מצבו הרפואי בעקבות הטיפול, הרי שממכלול הראיות היא שוכנעה, כי התובע אכן חווה אובדן תחושה בשפתו התחתונה ובסנטרו בצידו השמאלי, וכי הדבר נגרם עקב הטיפול.

נקבע, כי קופת החולים הנ"ל לא הבהירה לתובע, שקיימת אפשרות שיגרם לתובע אובדן תחושה בשפה, ועל כן היא התרשלה כלפיו ושללה ממנו את האפשרות לתת הסכמה מדעת לקבלת הטיפול.
השופטת קבעה, כי לא הוכח קשר סיבתי בין ההתרשלות שבהעדר ההסבר לנזק שנגרם. ומשכך, התובע זכאי לפיצוי רק מחמת הפגיעה באוטונומיה שלו לקבל החלטה מושכלת.

בשל הפרת חובה זו , השופטת החליטה לפסוק לתובע פיצוי בסך של 1,500 שקלים. כמו-כן, נקבע כי יש מקום לפצות את התובע בסכום של 693 שקלים בשל עלות הצילום ה-C.T. ועלות בדיקתו בביה"ח פוריה.
לאור האמור, קופ"ח חויבה לשלם לתובע סך של 2,193 שקלים וכן הוצאות בסך 400 שקלים.

(ת"ק 1466-08-09 אוחיון נ'   טבריה)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים