zap group mishpati logo

עיריית ראשל"צ רשמה דו"ח שלא כדין, ותפצה

ביהמ"ש חייב את עיריית ראשון לציון לשלם לאדם 450 שקלים בשל כך שגבתה ממנו חנייה בניגוד לחוק.

מאת: מערכת משפטי
03.03.11
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
עיריית ראשל"צ רשמה דו"ח שלא כדין, ותפצה

ביהמ"ש לתביעות קטנות דן בתביעה שהוגשה נגד עיריית ראשון לציון בטענה, כי רשמה לתובע דו"ח שלא כחוק על סך 100 שקלים בשל אי תשלום דמי חנייה בחניון ליד טיילת חוף הים בראשון לציון, ביום שבת  ה-18 באפריל 2009. התביעה הוגשה על סך  10,000 שקלים.

העירייה טענה בכתב ההגנה, כי בשטחי חניון חוף הים הוצבו שלטים ברורים ביחס להסדר החניה במקום ובכלל זה כי באי החניון חבים בתשלום אגרת חניה בכל ימות השבוע. עוד טענה העירייה, כי בעקבות טענות אשר הופנו כלפיה עוד לפני הגשת  התביעה בקשר לגביית אגרת החניה בחניון חוף הים בימי שישי ושבת, היא חדלה זה מכבר מגבייתה. העירייה ציינה, כי היא תורה על ביטולו בדיעבד של דוח החניה אשר ניתן לתובע ועל השבת הכספים ששולמו מכוחו, לידי התובע.

התובע טען בדיון, כי הוא שילם את הקנס, ורק לאחר ששילם אותו, נודע לי כי אין לעירייה היתר לגבות דמי חנייה בשבת.

לאחר הדיון התובע הגיש פסק-דין של ביהמ"ש המחוזי בעניין דומה, בו נאמר כי לא היה מקום לגביית דמי החניה.

הגבייה לא נעשתה כדין
השופטת עדנה יוסף-קוזין קבעה, כי העובדה שהעירייה חדלה מגביית דמי החניה נוכח טענות אשר הופנו כלפיה בנוגע לגביית דמי חניה בחניון חוף הים בימי שישי ושבת, מצביעה כי גביה זו לא נעשתה כדין. מסקנה זו עולה גם מפסק הדין  שהגיש התובע. על כן, נפסק, כי משגביית הקנס  נעשתה שלא כדין, התובע זכאי להשבת התשלום ששילם בגינו.

עם זאת, נקבע כי הסכום הנתבע הוא מופרז, ומכיון שהתובע לא ניסה לפנות לעירייה לפני הגשת התביעה, יש לפסוק לו את גובה הקנס בלבד. בהתאם לכך, חויבה העירייה לשלם לתובע 100 שקלים וכן הוצאות משפט של 350 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 9610-06-10 ליאור שוורץ נ' עיריית ראשון לציון)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה