לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גיא

פיצוי כספי על תאונת דרכים/עבודה

תאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה וביטוח לאומי נתן 5% נכות צמיתה שזה לא נותן כסף. הוגשה גם תביעה לביטוח החובה של הרכב. מה הסכום הצפוי לפיצוי מחברת ביטוח החובה על סמך 5% נכות? האם בדרך כלל במצב שיש קביעה של הביטוח לאומי על נכות, ביטוח הרכב מקבל אותה או מתעקש לחוות דעת רפואית מטעמו ? האם אפשר גם לתבוע פיצויים מביטוח המנהלים על מקרה זה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

אין באפשרותי להשיב לך מהו הפיצוי הצפוי - יש הרבה פרמטרים רלוונטיים לפיצוי - למשל: - ככל שגיל הנפגע צעיר יותר, כך צפויים לו הפסדי השתכרות גדולים יותר במהלך השנים ולכן הפיצוי גדול יותר - שכרו של הנפגע - ככל ששכרו לפני התאונה היה גבוה יותר, כך סה"כ הפיצוי גבוה יותר - הפסדי השתכרות בעבר - לעיתים גם אם בסוף נותרת נכות צמיתה בשיעור נמוך באופן יחסי (כגון 5%), יכולה להיות תקופה ארוכה של נכות זמנית, בה נגרמים הפסדי השתכרות בפועל. פיצוי בגין הפסדים כנ"ל יכול להכפיל/לשלש את סה"כ הפיצוי שישולם בתיק. קביעת הנכות ע"י המוסד לביטוח לאומי במקרה שתארת מהווה קביעה על פי דין, וככזו, מחייבת גם בהליך מול חברת הביטוח. אין באפשרותה של חברת הביטוח להגיש חוות דעת רפואית מטעמה. הדרך היחידה שיש לה להתנגד לקביעת המל"ל היא להגיש בקשה להבאת ראיות לסתור - מדובר בהליך לא שגרתי, ועל פי הפסיקה רק במקרים חריגים מתקבלת בקשה כנ"ל, וממומה מומחה מטעם ביהמ"ש. באשר לשאלתך בעניין ביטוח מנהלים - אין מניעה לתבוע גם את ביטוח המנהלים על המקרה - מאחר והפיצוי על פי פוליסת ביטוח המנהלים הינו בהתאם לפוליסת הביטוח, תוכל לקבל הן פיצוי מכוח פוליסת המנהלים והן פיצוי ממבטחת החובה. לפרטים נוספים, שאלות בתחומי הנזיקין והביטוח ויצירת קשר ראה: http://www.amgor-law.co.il/

גיא

תודה על תשובתך המפורטת. הנה מספר הבהרות בקשר לביטוח חובה של הרכב, הבנתי שיש סכום מסוים (בערך 180,000) לפי החוק שהוא מוכפל באחוז הנכות הצמיתה וממה שיוצא פחות 1% לכל שנה מעל 30, האם זה נכון? הייתה נכות זמנית של 20% ל 2 חודש + 10% ל 2 חודש ובאותה התקופה קיבלתי את כל שכרי(אני שכיר), האם בכל זאת אמורים לשלם משהו על התקופה הזמנית הזו? בקשר לביטוח המנהלים (אובדן כושר עבודה), המקרה ארע לפני כ 6 שנים, ולא דווח להם על התאונה עד היום. כיוון שרק עכשיו הוחלט לטפל מול ביטוח לאומי וביטוח חובה וניתן נכות 5% (7 שנים התיישנות) , אני שואל האם יש מה לתבוע את ביטוח א.כ.ע. גם?

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

הסכומים אותם אתה מזכיר מתייחסים לראש הנזק שנקרא "כאב וסבל" סכום זה קבוע בתקנות, ואכן קיימת נוסחת חישוב דומה לנוסחה שאתה מציין (ברוב משרדי עורכי הדין פשוט מזינים את אחוזי הנכות, גיל הנפגע ותאריך התאונה לתוכנה מסוימת, אשר מחשבת מיד את הפיצוי עבור ראש נזק זה). אציין כי גם אם לא נקבעה נכות צמיתה, או שנקבעה נכות של פחות מ-10%, יש לשופט סמכות לפסוק את הסכום הניתן עבור 10% נכות. חשוב לא להתבלבל, הפיצוי עבור כאב וסבל הוא בנוסף לפיצוי בגין ראשי הנזק האחרים - למשל, אובדן השתכרות בעבר, עזרת הזולת בעבר/בעתיד, הפסדי פנסיה, הוצאות רפואיות ועוד. באופן עקרוני הפיצוי עבור הפסדי השתכרות בעבר דורש הוכחה כי אכן נגרמו הפסדים בפועל בעבר - אם קיבלת את מלוא משכורתך בתקופת הנכות הזמנית, לא אמור להיות משולם לך פיצוי בגין תקופה זו. אסייג ואציין כי במקרים רבים מחשבים באופן גלובלי את הפסדי ההשתכרות בעבר, ולא מדקדקים בחישוב כל חודש בחודשו, כך שייתכן כי תקבל פיצוי כלשהו גם עבור תקופה בה לא נגרמו לך הפסדים. בקשר לביטוח המנהלים - בתביעות על פי פוליסה תקופת ההתיישנות היא 3 שנים, לכן סביר מאוד שתביעתך התיישנה ( עליך להתייעץ בעניין זה עם עורך הדין שלך, המצוי בפרטים).

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פציעות קשות ושיתוקים