לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מישאל

חבר ועד באגודה שיתופית חקלאית וחברותו במליאת המועצה האזורית

האם חבר ועד באגודה שיתופית אשר נבחר על ידי כלל התושבים בבחירות כלליות כאשר הבחירות היו בחירת 7 חברים מתוך כ-20 חברים אשר הגישו את מועמדותם לוועד האגודה. (בעבר לפני כ-25 שנים היה על החברים לבחור 5 חקלאים מתוך רשימת המועמדים מטעם החקלאים ו- 2 חברים נוספים מכלל התושבים שאינם חקלאיים, לא כך היה בבחירות האחרונות לאגודה כשנבחרו ה- 7 חברי הועד מתוך ה- 20 מועמדים), הישוב מוכר במשרד הפנים כ "זהות ועדים". האם מותר לאחד מחברי ועד האגודה להיות גם חבר במליאת המועצה האזורית? האם חבר ועד האגודה צריך להתפטר מועד האגודה בכדי להישאר כחבר במליאת המועצה האזורית? תודה

מרדכי שחם, עו"ד מנהל-הפורום

שלום רב! לפני כחמש שנים תוקן "צו המועצות המקומיות ( מועצות אזוריות )", כדי להבהיר בחקיקה, כי עקב ניגוד העניינים, העלול להתעורר, מפעם לפעם, במילוי כהונה של חבר מליאת המועצה, אם יכהן בו-זמנית גם כחבר "ועד מקומי" – אין מקום לכהונה כפולה כזו. על-פי התיקון, קובעת מאז פיסקה 37ג(א)(4) של הצו הנ"ל, כי פסול לכהן כחבר במועצה האזורית – גם מי שהינו חבר "ועד מקומי".

מישאל

שאלתי לגבי חבר ועד אגודה שיתופית לא על חבר ועד מקומי? האם הוא כחבר ועד אגודה יכול לשמש כחבר במליאת המועצה האזורית?

מרדכי שחם, עו"ד מנהל-הפורום

שלום רב! בשאלה צויין במפורש, כי המדובר במקרה בו חברי ועד-ההנהלה של האגודה מכהנים ב"זהות ועדים", היינו – גם כחברים ב"ועד המקומי" של הישוב, במישור המוניציפאלי שבאחריות ובבקרה של משרד הפנים ( הנזכר גם הוא בשאלה ). גם צירוף נבחרים נוספים מבין התושבים שאינם חברי-האגודה, מצביע על כהונה כפולה, הכוללת סמכויות ואחריות של "ועד מקומי". ברור כי מבחינת שאלת חברות במליאת המועצה האזורית - ניגוד עניינים נותר בעינו לגבי מי שמכהן כחבר "ועד מקומי", גם אם הינו בעל כהונה נוספת כלשהי. במקרה המתואר בשאלה, כל הנבחרים ביישוב הינם חברי "ועד מקומי", אף שלא כולם חברי הנהלת האגודה השיתופית.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות