דוחות כספיים של מנהל עזבון - פורום ניהול עיזבונות

שאלה חדשה
  • ל

    נשלח ע"יל 11:54, 6 בספטמבר 2016

    אני ואחותי מונינו כמנהלי עזבון לפני מספר שנים. לא יצא לנו להגיש דוחות כספיים חוץ מהפרטה כי זה לוקח זמן. מה החובה ? ומה יכול לקרות אם נגיש רק בסוף תהליך החלוקה? (זה תהליך שלוקח זמן כי צריך להגיע להסכמות וצריך למכור נכסים ). האם הדוח צריך להעשות ע"י מנהל חשבונות ? או שמספיק לרשום לבד במדויק מה נכנס ומה יצא?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד גלית הר-זהב

    גלית הר-זהב, עו"ד,מנהל הפורום

    08:34, 7 בספטמבר 2016

    מנהל עיזבון חייב לנהל חשבונות ולהגיש לאפוטרופוס הכללי לפחות פעם בשנה דין וחשבון. בכל מקרה שבו תפקיד מנהל העיזבון פוקע הוא נדרש להגיש לאפוטרופוס הכללי דו"ח כללי ומלא. מיותר לציין כי מנהל עיזבון חייב לפתוח חשבון בנק ע"ש העיזבון ולנהל בו את כספי העיזבון, יש להקפיד לשמור על אסמכתאות לכל הוצאה או הכנסה.
    30 יום לאחר חלוקת העיזבון, יגיש מנהל העיזבון לביהמ"ש פירוט החלוקה ויודיע על סיום תפקידו.
    בהצלחה

    תגובה

בפורום זה נדון בשאלות הרגישות העולות סביב ניהול עיזבונו של מוריש שנפטר, ובין השאר בשאלות הבאות: מה הן הוראות דיני הירושה לגבי חלוקת העיזבון בין היורשים? מהו מנהל עיזבון זמני? כיצד נבחר מנהל עיזבון? באיזה שלב מתמנה מנהל עיזבון? מי מוסמך למנות מנהל עיזבון? מה סמכויותיו של מנהל עיזבון? מה הן חובותיו של מנהל עיזבון? מה הן זכויותיו של מנהל עיזבון? מה הן האפשרויות לאיתור יסודי של רכוש ונכסי הנפטר? מה סוג הרכוש שניכלל בעיזבון ואיזה רכוש אינו נכלל בעיזבון? כיצד מתייחס מנהל עיזבון לזכויות בן הזוג שנותר בחיים? כיצד ינוהל העיזבון תוך הגנה שוויונית ונייטרלית על זכויות כל היורשים? כל נושא משפטי אחר הנמצא בתחום העיזבונות, הירושות והצוואות שיעלה, יקבל מענה מתאים.