לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
צחי

שכר טרחה לעיזבון עו"ד

מדובר בעו"ד שטיפל בחלק מתיק ונפטר.כעת עיזבונו מעוניין לקבל את שכר הטרחה בעבור הטיפול שהיה בתיק. עוה"ד החדש שקיבל את הטיפול, לא בטוח האם מותר לו לשלם זאת למשפחתו של עוה"ד? אם כן, הכיצד?

עו"ד אתי סדיס

שכר טרחת מנהל עיזבון נקבע על ידי בית המשפט. כך גם לגבי מנהל עיזבון שנפטר לא עלינו. על מי שמנהל את עיזבונו של עורך הדין לבקש מבית המשפט לקבוע את שכר טרחתו. רק לאחר שבית המשפט ייקבע את שכר טרחת מנהל העיזבון שנפטר, יהא רשאי מנהל העזבון הנוכחי לשלם לו את שכר הטרחה.

צחי

השאלה היא (אולי בלבלתי עם המונח עיזבון שלא כראוי)- כיצד עו״ד שפנה אליו הלקוח, שעורך דינו הקודם נפטר, כיצד עורך הדין המקבל אמור להסדיר את תשלום שכר הטרחה לאשתו של עו״ד הנפטר בעבור הטיפול הקודם בתיק? האם יש חקיקה או פסיקה בנושא? האם מותר לעורך הדין המקבל להתקשר בחוזה ולשלם לאשתו של עורך הדין הנפטר? האם זה אתי?

עו"ד אתי סדיס

השלבים הם כדלקמן: 1. יש למנות מנהל עיזבון על עיזבונו של עורך הדין שניפטר. 2. מנהל העיזבון של עורך הדין שנפטר יגיש בקשה לבית המשפט לפסיקת שכר טרחה. 3. מנהל העיזבון החדש יגיש תגובתו לבית המשפט על הסכום הנדרש ובית המשפט יתן החלטה . 4. לחילופין - יכול גם מנהל העיזבון החדש לבקש מבית המשפט לפסוק שכר טרחה אבל צריך שמנהל עיזבונו של עורך הדין יהיה מעורב ושהבקשה תוגש בהסכמה. לאחר שבית המשפט יתן החלטתו יוכל מנהל העיזבון החדש לשלם לעיזבונו של עורך הדין את שכר הטרחה. אם האשה היא מנהלת העיזבון אזי היא יכולה לקבל התשלום לחשבון העיזבון. אם לעורך הדין יש קושי בביצוע העבודה תפנה אותו אלי...

צחי

???

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ניהול עיזבונות