לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רוני

דיכאון אחרי לידה

שלום, אני סובלת מדיכאון קשה אחרי לידה. בגלל הדכאון הפסקתי לעבוד. אני לא מסוגלת לצאת מהבית וכל הזמן בוכה. הבנתי שמגיע לי נכות כללית. מה צריך לעשות ?

האדי מאזוק

שלום רב. אשתי ילדה לפני 3 חודשים הילדה נולדה עם שפה וחיך שסועים לא ידענו על כל לפני ובלידה קיבלנו את זה מאוד קשה . ברצוני להדגיש שאשתי השתנתה הרבה היא עצבנית כל הזמן בוכה בלילות מפחדת מכל דבר !!!

מרק לייזרוביץ, עורך דין

שלום רוני. על מנת לקבל קצבת נכות כללית צריך לעמוד בכמה תנאים. ראשית יש להראות שדרגת נכותך הרפואית עומדת על לפחות 40% (ובמקרים מסויימים 60%) ולאחר מכן להראות שנכות זו מגבליה את יכולתך לתפקד בלפחות 60%. על פניו (ותודה לאל) דכאון אחרי לידה היא בדרך כלל תסמונת חולפת, ולכן סביר להניח שתקבע לך נכות פסיכיאטרית זמנית. בדר"כ בשלבים הקשים של המחלה נקבעת נכות זמנית של 100%. כדי להגיש את התביעה לנכות כללית צריך למלא טופס לתביעת נכות כללית (אותו ניתן להוריד מאתר הביטוח הלאומי)ולצרף טופס מתאים חתום על ידי רופא המשפחה וכן טופס חתום על ידי מעסיקך האחרון לגבי השתכרותך. אני מציע לך לפנות לעו"ד על מנת למלא את הטפסים ובעיקר להגיע לוועדה מלווה על ידי עורך דין. זה עושה הבדל משמעותי ביחסה של הוועדה אליך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נזקי גוף ופיצויים