לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
תומר סיון

רשלנות במסעדה מה לעשות?

שלום, לפני כארבעה חודשים סעדתי במסעדה בתל אביב עם חברה שלי. במהלך לקיחת ההזמנה צוין למלצר כי הנני רגיש לשומשום ומוצריו וכי אני מבקש שלא יגישו לי שום דבר שקשור לשומשום. המלצר אישר את בקשתי. לאחר מספר דקות הגיע האוכל לשולחן ולאחר כמה ביסים מהמנה שלי הופתעתי לגלות שהיא אכן מכילה שמן שומשום. כעבור שניות החלתי לחוש לא בטוב, זה היה מלווה בכאבי בטן נוראיים שבעקבותיהם לא הצלחתי להכניס דבר לפה. לאחר מכן ניגשה אלינו האחמשית וניסתה לפצות אותנו בקינוח וכל מיני דברים אחרים ולבסוף אמרה שהיא מצטערת ושהארוחה תהיה על חשבונם. בהמשך הם גם הציעו לי שובר ארוחה נוסף לחוויה מתקנת. האם יש לי כאן עילה לתביעה בגין הנזק שנגרם לי\עוגמת נפש? וכן, במידה ואחליט שאני רוצה לתבוע אילו הוכחות ונימוקים אדרש להציג בפני השופט? חשוב לציין כי מלבד הקלטה של שיחת טלפון עם מנהל המסעדה, בה אני חוזר על כל פרט באירוע והוא מאשר, אין לי כלום.

item.Author מנהל הפורום עו"ד משה תבו

שלום לך. למזלך לא היית מצוי בסכנת חיים לאחר שחווית התקף אלרגיה. אתה יכול לדרוש פיצוי סמלי מהמסעדה אך לא מעבר לזה. כל עוד לא נגרמה לך נכות כלשהי בעקבות המקרה (וטוב שכך), אין המדובר בסכום משמעותי. בהצלחה!

תומר סיון

מנהל המסעדה כבר התקשר אליי להזמין אותי לארוחה חינם. באשר לחומר רפואי, אין לי שכן יום לאחר המקרה חשתי בטוב ולא הייתי צריך לראות רופא.

תומר סיון

איזה פיצוי היית מציע לדרוש? האם פיצוי כספי? האם תוכל לכמת פחות או יותר את הפיצוי?

item.Author מנהל הפורום עו"ד משה תבו

אם חזרת לחייך הרגילים סמוך לאחר המקרה, הייתי מציע לדרוש פיצוי כמו ארוחה חוזרת בחינם או שתכתוב מכתב "חריף" למנהלי המסעדה ותראה איך אתה מתקדם משם. בכל מקרה לא אוכל לכמת את הסכום מאחר וישנם פרמטרים נוספים לחישוב פיצוי. ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום שיעבור על החומר הרפואי (ככל שיש) וימליץ לך מה לעשות, אם לדרוש פיצוי כספי או שובר לארוחה חוזרת בחינם. בהצלחה.

תומר סיון

משה שלום, האם אתה יודע מהי תקופת ההתיישנות לתביעה מהסוג הנ"ל?

item.Author מנהל הפורום עו"ד משה תבו

ככלל, בתביעות מסוג זה, ההתיישנות הינה 7 שנים ממועד המקרה. כמובן שמומלץ להתייעץ על עו'' ד מומחה אשר יענה לך באופן ספציפי למקרה שלך. בהצלחה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נזקי גוף ופיצויים