• 7 במאי 2016

    פלאפון lg g4 נרכש פגום

    שלום. לפני חצי שנה קניתי פלאפון lg g4 ב"עולם הקולנוע". לפני חודשיים התגלה פגם יסודי במכשיר, בעיה במסך. במסגרת האחריות יש לי אחריות יבואן/יצרן על תיקון המכשיר ובלבד שמקור הקלקול לא נגרם עקב הצרכן. שלחתי את המכשיר למעבדה ובאמת בהתאם לאחריות "תיקנו" אותו ללא עלות אך מיד אח"כ אותה התקלה חזרה, שלחתי אותו פעם נוספת למעבדה ולאחר שחזר עבד תקין במשך חודש ולאחר מכן התקלה חזרה. שאלתי היא: אחרי בדיקה קלה מצאתי את הדבר הבא - "אם העסק אינו מצליח לתקן את המוצר כראוי או להחליפו במוצר תקין תוך זמן סביר, זכות הצרכן לבחור בין ביטול העיסקה ודרישת כספו בחזרה, לבין דרישת פיצוי בגין קבלת מוצר נחות" 1. מהו הזמן הסביר שמצוין פה? האם המקרה שלי נכנס תחת ההגדרה הזו? בכל אחת מהפעמים נדרשתי ללכת למעבדה ולהמתין שבוע וחצי עד שהפלאפון חזר, בלי לקבל מוצר חילופי זמני. 2. במידה ויש לי עילה לדרוש החזר כספי, האם יש לי הזכות לתבוע אותו מידי החנות? או דווקא מהיבואן? אודה להתייחסותך

    7 במאי 2016
  • מנהל הפורום עו"ד נבו למפל 17 במאי 2016

    פלאפון lg g4 נרכש פגום

    שלום רב,
    איני מכיר את פרטי המקרה אולם ככל והמעבדה אינה מצליחה לתקן את המכשיר שלך למעשה אינך מקבל את המכשיר תקין בהתאם לציפיותיך ולפיכך יתכן וניתן לבטל את העסקה, למשל על פי חוק המכר.
    המלצתי הינה כי ראשית תפנה במכתב בדואר רשום אל החנות והעלה טענותיך באופן מפורט ואת בקשותיך, ככל ומכתב זה לא יישא פרי, ביכולתך לשקול פנייה אל בית המשפט לבירור זכויותיך.
    בהצלחה

    17 במאי 2016
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?