לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רן חרמש

האם מגיעה קצבת שארים מקרן פנסיה ותיקה לאלמנת צה"ל

בתי היא אלמנת צה"ל מוכרת. בעלה עבד בקופ"ח וצבר זכויות פנסיה בתוקף חברותו בקרן פנסיה הסתדרותית. הוא נהרג במהלך שירות מילואים פעיל. האם היא זכאית לקבל קצבת שארים? האם יש לסיבת המוות השלכות בנושא זה? הוא לא נהרג במהלך לחימה. מותו נגרם ע"י תאונת דרכים שהתרחשה לאחר חיולו ובמהלך התארגנות לתרגיל גדודי. (הוא שימש כרופא גדודי).

עו"ד אבנר בן חיון

האם מדובר על קרן פנסיה חדשה או ותיקה? בשתי סוגי קרנות הפנסיה הכלל קבוע בתקנון הקרן. הואיל ותקנוני הקרנות משתנים מעת לעת. התקנון הקובע הוא הגרסה שהיתה בתוקף במועד האירוע (הפטירה) בכללות קרנות הפנסיה החדשות מחריגות זכאות לפנסית נכות ככל שקיים "מקור אחר" המזכה בפנסיה בגין האירוע ובאופן גס הקרן משלמת הפרש מסוים בין הפנסיה המגיעה לזכאים מקרן הפנסיה לבין הגמלה המגיעה מהמקור האחר ובלבד שההפרש לא יפחת מ-25% מהפנסיה המגיעה מקרן הפנסיה ראה לדוגמא התקנון האחיד של קרנות הפנסיה החדשות בענין זה - מקור אחר הכונה לאחד מהחוקים הבאים: תאונות עבודה- פרק ה' לחוק הביטוח הלאומי, התשנ"ה -1995; חוק הנכים (תגמולים ושיקום) התשי"ט - 1959 ; חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל - 1970 ; חוק המשטרה (נכים ונספים), התשמ"א - 1981 ; חוק שירות בתי-הסוהר (נכים ונספים), התשמ"א - 1981 בכל מקרה כדאי (מאוד) לקבל ייעות משפטי ו/או פנסיוני מקצועי על מנת לכלכל את הצעדים.

רן חרמש

כאמור בשאלתי, צדובר בקרן ותיקה. בנוסף, לא מדובר בפנסיית נכות, אלא בפנסית שארים, במלים אחרות, האם זכאית אלמנת צה"ל, שבעלה המנוח היה מבוטח בקרן פנסיה ותיקה, ואשר נהרג במהלך תקופת אמונים בהיותו בשרות מילואים, לפנסית שארים עבור עצמה ועבור ילדיהם?

עו"ד אבנר בן חיון

בקרן פנסיה ותיקה (ראה תקנון אחיד של קרן פנסיה עמיתים גרסה 12), במקרה כזה קיימת זכאות להלוואה בהתאם לתקנה 25 לתקנון |(תביעת שאיר מצד שלישי). ראה התקנון - https://bit.ly/2J6rkZK מומלץ לפנות לייעוץ פנסיוני פרטני וכן לקרן הפנסיה על מנת לברר בדבר מימוש הזכויות האופטימלי

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה