אין אישור ניהול ספרים - פורום ייצוג ברשויות המס

שאלה חדשה
  • שלמה

    נשלח ע"ישלמה 11:16, 4 ביולי 2016

    האם בעל עסק שאין לו אישור על ניהול ספרים עובר על החוק ואם כן מה יקרה אם ייתפס?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד ורו"ח יוסי ישועה

    יוסי ישועה,מנהל הפורום

    19:08, 18 ביולי 2016

    שלמה שלום,
    מנתוני השאלה לא ברור מדוע אין לבעל העסק אישור על ניהול ספרים. האם מדובר בעניין טכני? האם יש סיבה מהותית לכך שאין אישור?
    בהוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), התשל"ג-1973 נקבעו הכללים ביחס לאופן ניהול הספרים, לרבות החובה לנהל מערכת חשבונות, הספרים שיש לנהל בהתאם לסוג העסק, התיעוד שיש להפיק, המועדים בהם יש להפיק התיעוד, הפירוט שיש לכלול, רישום הפעולות השונות, שמירת מערכת החשבונות ועוד.
    אי ניהול ספרים כדין יכול להתבטא בצורות שונות, ובהתאם לכך תהיינה ההשלכות האזרחיות והפליליות האפשריות של מחדל זה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד ורו"ח יוסי ישועה

מנהל הפורום: עו"ד ורו"ח יוסי ישועה

בוגר המחלקה המקצועית בנציבות מס הכנסה. עבד כמפקח בחוליית חברות בפקיד שומה גוש דן, כרפרנט מקצועי בפקי
למידע נוסף

077-9968285 חיוג
הודעה

מטרת הפורום מתן מענה לשאלות בנושאי מס הכנסה ומע"מ לחברות, עצמאיים, רואי חשבון, עורכי דין, יועצי מס, מתן ידע פרקטי שנצבר במשך שנות עבודה רבות ברשות המיסים.

טיפול ממוקד בזמן אמת תוך ראייה אינטגרטיבית הן של צרכי הלקוח והן מגבלות רשויות המס השונות, יכול לחסוך ללקוח הן בעלויות כספיות ניכרות והן במשך ההתנהלות מול רשויות המס.