פיצוץ בצנור - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • נועה לב

    נשלח ע"ינועה לב 09:16, 10 בינואר 2014

    שלום רב הבית שלנו מבוטח על ידי חברת ביטוח מנורה. לאחרונה ארע פיצוץ בצינור של המקלחת. החלה נזילה בתקרת הסלון. הזמנו את חברת הבטוח ששלחה נציג שלהם לבדוק. האיש אמר שככל הנראה זה לא פיצוץ צינור כי אם בעיה אחרת (נזילה מהאינטרפוץ) בקש להשאיר את המצב לאורך שבוע "למעקב". המצב נמשך עוד מספר ימים ואז ביום שישי אחה"צ רגע לפני כניסת השבת, הנזילה גדלה והפכה למטרידה ומדאיגה, ממש מקלחת בסלון. מאחר שחשבנו שביום שישי ושבת אין מענה בחברת הביטוח (טעות שלנו הסתבר מאוחר יותר) וגם זכרנו שככל הנראה זה לא פיצוץ צינור (כך ציין איש חברת הביטוח בביקורו), הזמנו שרברב שהיה פנוי לבוא ולתקן. העבודה לקחה זמן ובסופו של דבר הסתבר שאכן היה פיצוץ גדול בצינור שבתוך קיר המקלחת. השרברב פתח את הקיר והחליף את הצינור ולבקשתנו, עזב הכל פתוח, כדי שחברת הביטוח תראה את הבעיה. ותשלם את חובה. חברת ביטוח טענה שכיוון שהזמנו מישהו אחר אין עליהם חובת טיפול בדבר. אני מבינה שזה מה שכתוב באותיות הקטנות של הפוליסה, אבל יש כן משהו כל כך לא צודק ולא הוגן בהתנהלות הזו שלהם ואני לא מוכנה לוותר. האם יש לי קייס לתבוע אותם ? או דרך אחרת להשיג מהם השתתפות מלאה בתיקון? תודה רבה לכל עצה בנושא נועה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    09:32, 10 בינואר 2014

    שלום משה,
    אכן, זו טעות שלכם שלא קראתם לביטוח, ולכן יש טעם בטענה שאילו הם היו מטפלים בזה, זה היה עולה להם פחות. יחד עם זאת, העובדה שהם באו ולא טיפלו, פועלת לטובתכם. אני חושב שכדאי לכם להתעקש בגלל הנקודה שהאיש של הביטוח היה במקום ופשוט לא עשה כלום... תתעקשו על זה שאינסטלטור אחראי לא "משאיר את זה למעקב". זה לא ילד חולה שיחלים וזה לא וירוס שאולי יחלוף. נזילה היא נזילה. אם לא מטפלים בה היא מחמירה, ולכן עצלנותו של האינסטלטור, ולא שום דבר אחר, גרמו לכם לנזק. אם תתעקשו מספיק - הם כנראה ישלמו.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.