לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ארז כהן

זכויות של דייר מוגן בעסק

שלום אני דייר מוגן בעסק קטן עם עובד 1 קניתי את החנות מדייר מוגן יוצא לפני כ 50 שנה. החוזה היה מולו והוא זה ששילם לבעל הבית את חלקי מהכסף ששילמתי לו על החנות ומאז אני משלם לבעל הבית דמי שכירות מוגנים. כיום יורשי בעל הבית שלחו לי מכתב שלפי סעיפים 1\3 1\22 [ ייבוא ייצוא ואי תשלום דמי מפתח בגין הנכס] ולכן אני צריך לשלם דמי שכירות ריאלים. האם הם יכולים לעשות זאת ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד נאוה מורי

שלום ארז, בהתאם לתקנות הגנת הדייר (דמי שכירות בבתי עסק – אי תחולת השיעורים המרביים והפחתות), תשמ"ג-1983*אם אתה מנהל עסק שנמצא ברשימה של העסקים שאינם כפופים לתקרת דמי שכירות מוגנים- עליך לשלם דמי שכירות חופשיים, תשומת הלב לניסוח (שעיקר שימושו...). לעניין אי תשלום דמי מפתח - על בעה"ב הנטל להוכיח אי תשלום. עם זאת אני מנחיה שאם ההעברה נעשתה כדין צריכה להיות בידך ראיה לכך ששילמת דמי מפתח. בהצלחה, נאוה מורי, עו"ד

ארז כהן

עו"ד נאוה שלום ותודה על התייחסותך לשאלתי. בהמשך לשאלתי על המכתב שקבלתי מעו"ד של יורשי בעל הבית, סעיף 1\3 " עסק שעיקר עיסוקו ייבוא ייצוא". החנות שלי היא בענף הטקסטיל [לא ביגוד או פרוות] ולא מופיעה ברשימת העסקים שאינם כפופים לתקרת בדמי שכירות מוגנים. ביררתי גם עם רואי החשבון שלי וישנם שנים שאני לא מייבא כלל וישנם שנים שהייבוא כ 15% מהמחזור בלבד . ייצוא אין לי כלל. והיקף העסק לא גדול לצורך מחיה שלי ובני שעובד איתי. האם יש סיבה לדאגה מסעיף זה בחוק מתשמ"ג 1983? תודה מראש.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דמי מפתח - דיירות מוגנת