לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יוני

רישום ילד שנולד בחו"ל

אני תושב חוץ, נשוי לאזרחית יפן, הילד שלי נולד בחו"ל לפני שנתיים ולא רשמנו אותו בישראל. לילד אזרחות ודרכון יפן. איננו מתכננים לחיות בישראל אך כעת אנחנו מתכננים לבקר בישראל מדי פעם. האם חובה עלי לרשום את הילד במשרד הפנים? והאם יש אפשרות לרשום את הילד מבלי שתהיה לו אזרחות ישראלית?

עורך דין יהושע פקס

שלום יוני, ראשית, הדרך היחידה לרשום את הילד שלך בשלב זה ככל הנראה תההי באמצעות הגשת תביעת אבהות בבית משפט לענייני משפחה בישראל, ומשרדנו ישמח לייצג אותך בהליך של הכרה באבהותך בפני הרשויות בישראל, והוספתו בנך לספח הנלווה לתעודת הזהות שלך. שנית, מאחר ואתה אזרח ישראלי, כל אחד מילדיך הוא אזרח ישראלי מלידה, מכוח סעיף 4 לחוק האזרחות, התשי״ב - 1952 (להלן: ״חוק האזרחות״). לגבי המדיניות של יפן, אני לא מכיר את החוקים של יפן, אבל חשוב להבין שהילדים שלך לא מתאזרחים, אלא נחשבים כאזרחים מלידה, וייתכן ויש לעניין זה כדי להשפיע על המעמד של הילדים שלך כאזרחים בסין (ואנחנו ממליצים לך לבדוק עניין זה לעומק). שלישית, ובכל מקרה, על מנת לבטל לילד שלך את אזרחותו בישראל (והוא בעצם כרגע אזרח בפוטנציה, בכפוף לבדיקת אבהות), נצטרך קודם לערוך בדיקת אבהות, לרשום אותו כילדך במערכת (מה שיהפוך אותו לאזרח באופן רשמי), ואז לבטל את אזרחותו (ותוכל ללמוד על הליך ביטול אזרחות כאן: https://goo.gl/SHNmyF רביעית, אשמח לתאם שיחת ועידה על מנת להבין יותר את המקרה, ועל מנת לראות אם יש באפשרותי לעזור. כל טוב! יהושע פקס, עו"ד

יוני

תודה על התשובה. לפני שאתחיל בתליך, רציתי לברר מהן ההשלכות לאי רישום הילד במשרד הפנים?

יוני

תודה על התשובה. לפני שאתחיל את התהליך, רציתי לדעת מה ההשלכות לאי רישום הילד במשרד הפנים?

עורך דין יהושע פקס

קיימת חובה חוקית לרשום ילדים של אזרחי ישראל שנולדו בחו"ל בקונסוליה הישראלית. יחד עם זאת אין אכיפה אקטיבית של העניין. הבעיות מתעוררות כאשר מגיעים לארץ ונציגי משרד הפנים בביקורת גבולות שואלים מדוע לילדים אין דרכון ישראלי, זאת מפני שאזרח ישראלי חייב להיכנס ולצאת את גבולות המדינה עם הדרכון הישראלי. הילדים למעשה אזרחים מלידה למרות שהוריהם לא רשמו אותם כנדרש.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משרד הפנים