• 29 בנובמבר 2013

    תיקון נזילה בשירותים

    שלום רב,

    אני שוכר דירה ואתמול בבוקר הודעתי לבעלת הדירה שיש נזילה בשירותים כאשר מורידים את המים, כל התכולה של האסלה יוצאת החוצה לחדר השירותים ולבית. בעלת הדירה לא ענתה לא לטלפונים ולא להודעות. במשך היום ניסיתי לתפוס אותה שוב והיא לא ענתה וכשהגיע ערב החלטתי שאני לא אמתין לה מכיוון שלא ניתן לגור בבית ללא שירותים ובמיוחד בלילה אז הזמנתי אינסטלטור שהגיע וביצע את התיקון.
    בזמן שהאינסטלטור נכח וביצע את התיקון בדירה , בעלת הדירה שלחה הודעה שהיא שכחה את הטלפון בבית ורק עכשיו ראתה את ההודעה ואת הטלפונים. היא כתבה שהיא תדבר עם האינסטלטור שלה שיתאם איתי תיקון. והשעה היא שמונה בערב...... האינסטלטור כבר סביר לא שיגיע באותו הערב. בעלת הדירה שלחה הודעה שבגלל שהזמנתי מטעמי את האינסטלטור, אז אני אשא בהוצאות כי היא לא מכירה את האינסטלטור שלקחתי.

    יש בידי קבלה על סך 300שח וכל תקשורת עם בעלת הדירה עלה בכך שהיא לא מוכנה לשלם על זה.

    לפי החוזה שבידי, בעלת הדירה צריכה לתקן כל תקן או פגם תוך זמן של 24 שעות ואם לא אני רשאי לתקן על חשבונה.

    מכיוון שעבר מעל 10 שעות מרגע ההודעה על הליקוי ועד אשר היא שלחה לי הודעה חזרה, ובגלל שהיה ערב, הייתי חייב להזמין מישהו שיתקן כי לא היה ניתן להשתמש בשירותים. איפה השוכרים אמורים לעשות את צרכיהם ? איפה קצת אנושיות מטעם המשכירים ? להגיד לשוכר שהוא יישא בהוצאות וזה כולה 300ש"ח, מה היה קורה אם אני הייתי מאחר ביום בתשלום שכר דירה? מאתיים טלפונים הייתי מקבל, איומים, צעקות וכולה., במקום לבוא ולהגיד לדייר שתודה שהוא מצא אינסטלטור בזמן שהוא עבד ויצא מוקדם כדי לבוא להסתכל על הבעיה ורק אז להזמין אינסלטור.

    השאלה שלי היא כזו: האם אני רשאי לקזז 300ש"ח באופן חד צדדי מצידי מההמחאה שאני אמור לתת לה על חודש ינואר 2015 ?
    למרות שרשום בחוזה "תוך 24" שעות, האם זה סביר שדייר יישאר בלי שירותים יום שלם ועוד בלילה ולחכות רק ליום שישי (אם בכלל האינסלטור שלהם זמין) ? מהן הזכויות של שוכר לקבל חזרה את הכסף שהוא שילם לאינסלטור על התיקון?

    29 בנובמבר 2013
  • 3 בדצמבר 2013

    תיקון נזילה בשירותים

    שלום רב
    זכות הקיזוז קיימת רק אם היא מוזכרת מפורשות בהסכם.
    תלוי אם דאגת לרשום זאת בהסכם.
    בכל מקרה רצוי היה להשיג את אישורה מראש - בגלל זה קבעתם 24 שעות.
    אחרת הייתה צריך לקבוע פחות בחוזה.
    לדעתי ניתן לדבר איתה- שתתשתף בעלות התיקון לפי ראות עיניה - כאשר כל ביקור היום זה לא פחות מ-200 ש"ח לפחות.
    בהצלחה,

    3 בדצמבר 2013
    • 3 בדצמבר 2013

      תיקון נזילה בשירותים

      תודה רבה על תשובתך.
      אם היא לא תסכים לשלם על התיקון אשר היא אמורה לשלם למרות שלא חיכיתי לאישורה, אין בידי שום דרך לקבל ממנה באופן חוקי את הכסף? מדוע אני צריך לשאת בעלויות תיקון שירותים של דירה שבה לא אגור עוד שנה?
      מה יקרה אם אקזז מהצקשאני צריך לתת לה? האם אני חשוף לתביעות?

      לידיעתך, התיקון לא היה מתבצע תוך 24שעות מרגע ההודעה. הנחתי זאת שהיא לא ענתה לי עד הערב ולהעביר לילה ללא שירותים זה לא אנושי

      3 בדצמבר 2013
      • 4 בדצמבר 2013

        תיקון נזילה בשירותים

        שלום רב
        זכות הקיזוז הייתה צריכה למצוא ביטוי בחוזה באופן מפורש כדי שתוכל לעשות כן ללא תלונות מצד המשכיר.
        דרך חוקית לגבות את הכסף זה דרך תביעה בתביעות קטנות.
        כדי לחסוך את הבירוקרטיה הנ"ל הצעתי לסגור את העניין על דרך הפשרה - במיוחד בסכומים קטנים זה עדיף.
        בהצלחה,

        4 בדצמבר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?