לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ורדית

נתבע מתכחש לאמיתות הודעת אימייל/סמס ?

שלום, שאלתי היא עקרונית : נניח שבידי הצד התובע (לשון הרע) אימיילים והודעות סמס , מהנתבע אל התובע , בהם טענותיו מוכחות באופן מובהק . מה הדין כאשר הצד הנתבע מתכחש לעצם ההודעה או לתוכנה ? האם חובת ההוכחה על התובע ? האם יש מצבים בהם ביהמ"ש נותן צו לספקי התקשורת ע"מ לבדוק את מהימנות האימליים ? כלומר האם ניתן לאשרר שתוכן ההודעה והנמענים אליה תואמים לחלוטין למוגש בתביעה (ללא שינויים , מחיקות וכו' - ההודעה בשלמותה) ? מנגד , כיצד ניתן להתגונן נגד הודעות סמס/אימיליים מפוברקים ? נא התייחסות גם למימד הזמן אם רלוונטי . האם משמעותי, לשם קביעה האם מפוברק או אמיתי בלבד , הודעות מהתקופה האחרונה או הודעות משנים קודמות (עד 5 שנים אחורה) . תודה, ורדית

ד"ר עו"ד מיכל סגל ארנולד

שלום ורדית, ראשית דבר, אנא ראי כי כדי שתהיה עילת לשון הרע יש להראות כי אדם שלישי, בנוסף לתובע ולנתבע ראה את ההודעות. החוק דורש כך. שנית, לגבי השאלות העקרוניות, לרוב צד שני לא יתכחש כשהראיות ברורות כל כך. אני מניחה שהשאלה מתייחסת לנסיבות ספצפיות ומקרים כאלה יש דרכים שונות לוודא כי הודעות הן אמיתיות ולא מפוברקות. במקרה הצורך אפשר לבקש צוים מבית המשפט. כל טוב מיכל - מנהלת הפורום

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום לשון הרע והגנת הפרטיות