לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות

פיצוי רטרואקטיבי להלום קרב ממלחמת יום כיפור

התובע, כבן 64 כיום, שרת במלחמת יום כיפור כלוחם בגולני. לדברי פרקליטו, עוה"ד יואב אלמגור, התובע שוחרר מהצבא כשלושה חודשים לפני תום שירותו, בפרופיל 24 תוך שהוא מוגדר במסמכי השחרור כ"הלום קרב". 

לדברי עוה"ד אלמגור, התובע לא הצליח להתמיד באף מקום עבודה, ובצע עבירות רבות, כולל עבירות סמים. רק לאחר 30 שנה מתום המלחמה, נודע לאחד ממכריו, כי התובע מעולם לא פנה למשרד הביטחון כדי שיכיר בנכותו. וכך, באיחור של 30 שנה, פנה התובע לראשונה אל משרד הביטחון בבקשה להכיר בתובע כנכה צה"ל, ותביעתו התקבלה. 

קצין התגמולים במשרד הביטחון קבע, כי התובע לוקה בתסמונת פוסט טראומטית בעקבות שירותו הצבאי. נקבעו לו 50% נכות צמיתה, והוכרה זכאותו לתגמולים, החל מיום הגשת התביעה. 
עו"ד אלמגור פנה אל קצין התגמולים בבקשה נוספת - להחיל בעניינו של התובע נוהל חריג שמעוגן בחוק, המאפשר לחולי נפש קשים לקבל את תגמוליהם רטרואקטיבית - מעת הפיכתם לנכים.

קצין התגמולים במשרד הביטחון דחה את בקשת עוה"ד אלמגור, והוא הגיש בשם התובע ערעור לבית משפט השלום בתל אביב. בית המשפט פסק לטובת המערער, וקבע כי על משרד הביטחון לשלם לו תגמולים רטרואקטיבית  מיום שחרורו, כלומר במשך עשרות שנים משנות השבעים ועד היום. 

 

מאת:עו"ד אלמגור יואב