zap group mishpati logo

חוקי התעבורה והנהג הישראלי

מיהו עבריין התנועה הטיפוסי? אילו סוגי עבירות תעבורה נפוצים ביותר? עו"ד שי גלעד בתכנית הפודקאסט החדשה של אתר זאפ משפטי - "שומעים משפטי"

מאת: עו"ד שי גלעדשי גלעד חברת עו"ד
10.12.17
תאריך עדכון: 04.03.24
2 דק'
חוקי התעבורה והנהג הישראלי

כאשר מדברים על עבירות תנועה, מגוון העבירות הוא רחב, למרבה הצער, ופוטנציאל התאונות בפרק זמן קצר הוא פוטנציאל גדול.

אחת לכמה זמן ניכרת החמרה בענישה: אור אדום, קנסות, אבל מאידך נראה שהנהגים ממשיכים לבצע עבירות.
ניתן להצביע על הבעייתיות בעניין זה, ולומר כי הממשלה לא מתמקדת בנקודה הנכונה. רוב הצעות החוק לא מתייחסות לדברים החשובים באמת שיסייעו למניעת תאונות, ובכללם: השקעה בתשתיות, בחניוך, באכיפה ובהרתעה.

יש לציין, כי אין קו אחיד לדמותו של עבריין התנועה הטיפוסי. קשה לאפיין אותו. כולנו הרי נהגים, שלעיתים עוברים עבירות תעבורה בשל חוסר תשומת לב. רוב הנהגים, כאשר נתפסים בעודם מבצעים עבירות תנועה, סבורים שיוכלו להסתדר לבד. מאוחר יותר, הם מגלים לא אחת, ששגו ושהיה עדיף להתייעץ עם עו"ד. התייעצות היתה יכולה לשנות את מצבם המשפטי בלא מעט מן הפעמים.

מגוון העבירות בהן מטפל משרד עו"ד העוסק בדיני תעבורה הוא רחב מאוד: נהיגה בשכרות, עבירות מהירות ועוד. אבל, תיקים רבים עוסקים בתאונות דרכים. מתאונות קלות ועד תאונות קטלניות.

עו"ד שי גלעד
עו"ד שי גלעד

לסיכום, מעניין לציין, כי תאונות רבות בישראל נגרמות בשל הסחת דעת. הטלפון מסיח את דעתנו בזמן הנהיגה, וגם מבט חטוף בווטאספ שהגיע בעוד אנו נוהגים, עלול להיות מסוכן. הסרת העיניים מהכביש היא מסוכנת, ומקור כל הבעיות.

שי גלעד חברת עו"ד

שי גלעד חברת עו"ד

עו"ד שי גלעד, אחד מעורכי הדין הבולטים ביותר לדיני תעבורה, מייצג את לקוחותיו בכל בתי המשפט ומטפל בכל עבירות התנועה, כולל תאונות קטלניות. הצלחותיו מכות גלים ואף משפיעות על החקיקה בתחום. הוא ממייסדי עמותת אור ירוק ושנים רבות שימש כיועצה המשפטי. במשך יותר מ-13 שנה כיהן כיו"ר ועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין וכממונה על פורום מרב"ד, נהיגה בשכרות ותעבורה.

נזיקין ותאונות, תעבורה

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
שי גלעד חברת עו"ד

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה