zap group mishpati logo

תאונות דרכים: החלקתם עם הרכב בגשם? מגיעים לכם אלפי שקלים

כל תאונת דרכים, שגורמת לכאבים קלים או לחבלות לא משמעותיות מזכה אתכם בפיצוי של אלפי שקלים לכל הפחות(!), אפילו אם לא נעדרתם מהעבודה וכבר למחרת הרגשתם יותר טוב

26.01.20
תאריך עדכון: 30.03.24
7 דק'
תאונות דרכים: החלקתם עם הרכב בגשם? מגיעים לכם אלפי שקלים

בתקופת הגשמים אנו נחשפים למקרים רבים של איבוד שליטה על הרכב והחלקות על כבישים רטובים ולתאונות דרכים נוספות בנסיבות אחרות. בכל מקרה של תאונת דרכים בה נגרמו לכם נזקי גוף קלים, למשל מכות יבשות או כאבי גב, מגיע לכם פיצוי. בכל מקרה של תאונה, בין אם היא טומנת בחובה נזקים כבדים או קלים, ואפילו אם היא היתה באשמתכם, עדיין מגיע לכם פיצוי של אלפי שקלים לכל הפחות.

בשורות הקרובות נבקש להסביר מדוע אין סיבה לוותר על פיצוי כספי בשל עוגמת הנפש והכאבים שנגרמו לכם. נבקש להסביר במה כרוך ניהול הליך משפטי הנוגע לתאונת דרכים, ולתת מספר טיפים למי שנפגע בתאונה איך לוודא שהוא מקבל את הפיצוי המקסימלי שמגיע לו.

בכל הנוגע לנזקי גוף, השאלה מי אשם בגרימת התאונה איננה רלוונטית. על כל כאב מגיע פיצוי, וביטוח החובה משלם את הפיצוי ללא דיון בשאלת האחריות

האם כל תאונה מזכה בפיצוי?

כל תאונה שגורמת לנזק גוף מזכה בפיצוי, כל עוד קיבלתם טיפול רפואי בעקבותיה. דעו: גם אם קיבלתם טיפול רפואי, וכעבור זמן קצר אתם מרגישים טוב יותר, ואפילו אם כבר למחרת הלכתם לעבודה, מגיע לכם פיצוי כאמור. 

אני אשם בתאונה. האם אני עדיין זכאי לפיצוי?

בהחלט כן. גם במקרים קיצוניים מגיע פיצוי. לדוגמא, אם ביליתם במסיבה, שתיתם אלכוהול, ובעקבות זאת גרמתם לתאונה שבעקבותיה נגרם לכם נזק גוף - אתם זכאים לפיצוי. בכל הנוגע לנזקי גוף, השאלה מי אשם בגרימת התאונה איננה רלוונטית. על כל כאב מגיע פיצוי, וביטוח החובה משלם את הפיצוי ללא דיון בשאלת האחריות. עניין זה קבוע בחוק ואין לחברת הביטוח כל אפשרות לסרב לשלם. חשוב לדעת, כי תביעת ביטוח חובה אינה מעלה את הפרמיה ולא פוגעת בביטוח. 

אשר פונים לראשונה לגורם הרפואי בחדר המיון או בקופת החולים, חשוב להתלונן על כל כאב שמרגישים, גם הכאב הקל ביותר, בכל חלק בגוף שכואב

מה הדבר הראשון שצריך לעשות אם נפגעתי בתאונת דרכים?

במקרה כזה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לפנות בהקדם לטיפול רפואי, ולציין כי הייתם מעורבים בתאונת דרכים. כאשר פונים לראשונה לגורם הרפואי בחדר המיון או בקופת החולים, חשוב להתלונן על כל כאב שמרגישים, גם הכאב הקל ביותר, בכל חלק בגוף שכואב. גם אם לא פונים מיד לאחר התאונה מומלץ לא להמתין יותר ממספר ימים ולפנות במועד המוקדם ביותר.

הכאב הראשוני שמרגישים לאחר התאונה הוא לא בהכרח באיבר שספג את הפגיעה הגדולה ביותר. בנוסף ייתכן כי איבר שנפגע מקרין לאיבר אחר. כך למשל, לעיתים כאבים בכתף או ביד מקורם בפגיעה בצוואר. תלונות ביחס לכל המקומות שכואבים בגוף ולא רק ביחס למקום הכאוב ביותר הן חשובות, שכן אם מאוחר יותר יתגבר הכאב באחד האיברים, חברת הביטוח לא תוכל להטיל ספק באמינות הנפגע, ולטעון שלא הזכיר את הכאב לאחר התאונה. כלומר, לא ניתן יהיה לנתק את הקשר הסיבתי שבין האירוע (תאונת הדרכים) לפגיעה.

חשוב לציין, כי במקרים רבים סוגיה זו מעוררת מחלוקות מול חברת הביטוח. לכן יש חשיבות רבה לוודא שהרופא המטפל מתעד את כל התלונות של הנפגע. עם סיום הטיפול הרפואי, יש לבקש מהרופא לעיין בסיכום הרפואי שנכתב על ידו. אין סיבה להתבייש בעניין זה. פעמים רבות התיעוד הרפואי לא משקף את מה שנאמר בחדר או את מה שהמטופל זוכר שאמר לרופא.

אם הרופא לא תיעד פגיעה באחד האיברים (או יותר), חשוב לבקש שיתקן את התעודה הרפואית שמסכמת את הטיפול. כך למשל, אם המטופל התלונן על כאבים ברגל, בגב ובאגן, והרופא שכח לכתוב שיש כאב ביד, חשוב לפנות אליו מיד כשאתם עוד בחדר הטיפולים ולבקש שיוסיף זאת. בעניין זה חשוב לציין שלפעמים כאבים בחלק נוסף בגוף מתחילים מספר ימים לאחר התאונה. במקרים אלו יש לפנות מיד לרופא המטפל ולהתלונן על הכאב החדש.

יש אנשים שממתינים לפעמים מספר ימים בתקווה שהכאב יחלוף, אך יכול לגרום לקושי ועיכוב בניהול התיק. עניין זה יכול לגרום להפחתה בפיצוי הכספי שיתקבל מחברת הביטוח

כמה זמן לאחר התאונה צריך לפנות לקבלת טיפול רפואי?

מומלץ לעשות זאת בסמוך ככל האפשר למועד תאונת הדרכים. יש אנשים שממתינים לפעמים מספר ימים בתקווה שהכאב יחלוף, וגם זה מתקבל בהבנה, אך יכול לגרום לקושי ועיכוב בניהול התיק. חמור מכך עניין זה יכול לגרום להפחתה בפיצוי הכספי שיתקבל מחברת הביטוח.

אין לחברות הביטוח מד כאב. ככל שיש תיעוד רב יותר (כמובן בהתאם לצורך ולמידת הכאב), כך הפיצוי יגדל. ושוב, גם פניה אחת מזכה בפיצוי של אלפי שקלים

האם די בפנייה אחת לרופא?

כן, גם פנייה בודדת מזכה בפיצוי של אלפי שקלים. עם זאת, חשוב לשמור על רצף טיפולים כל עוד יש כאבים (גם אם חוזרים לעבודה ולתפקוד מלא/חלקי). צריך לדאוג לכך שלא ייווצר פער גדול מדי בין טיפול לטיפול (מספר שבועות). חשוב להראות שהפגיעה שספגתם לא הוזנחה כדי שלא לנתק את הקשר הסיבתי בין התאונה שאירעה לבין הנזק שנגרם לכם.

אם במשך כמה חודשים לא תגיעו לטיפול ולמעקב רפואי, חברת הביטוח הנתבעת עשויה לטעון כי הנזק עליו התלוננתם חלף, וכי כשחזרתם להתלונן כעבור מספר חודשים מדובר היה בתלונה עקב אירוע אחר, שעליו לא דיווחתם או שהוא תוצאה של תחלואה טבעית של הגוף.

מסקנה: אל תחיו חודשים עם הכאב, ודאגו לתעד אותו באמצעות פנייה לטיפולים רפואיים גם אם אתם סבורים שאין טעם בטיפול. אין לחברות הביטוח מד כאב. ככל שיש תיעוד רב יותר (כמובן בהתאם לצורך ולמידת הכאב), כך הפיצוי יגדל. ושוב, גם פניה אחת מזכה בפיצוי של אלפי שקלים.

כדאי לקחת פרטים מהנהג הנוסף שהיה מעורב בתאונה (אם יש רכב נוסף) ואם היו עדים לתאונה, כדאי לשמור על הפרטים שלהם. לאחר פניה לייעוץ משפטי, תקבלו הכוונה להמשך ההתנהלות 

מה עוד חשוב לעשות לאחר התאונה?

לאחר התאונה חשוב לשמור על כל המסמכים הרפואיים שניתנו לכם ונוגעים לתאונה, ובכלל זה את כל הקבלות על הוצאות שהוצאו על ידיכם. למשל, על רכישה של תרופות, עזרים רפואיים ועוד.
מה חשוב לתעד לאחר התאונה? אם נגרם לרכב נזק יש לתעד זאת באמצעות צילום, ולשמור דו"ח שמאי או קבלות מהמוסך. עדיף לשמור את כל האסמכתאות הרלוונטיות הנוגעות לתאונה ולרכב (ביטוח חובה, רישיון רכב), ולקחת פרטים מהנהג הנוסף שהיה מעורב בתאונה (אם יש רכב נוסף). אם היו עדים לתאונה, כדאי לשמור גם על הפרטים שלהם. בהמשך לאחר פניה לייעוץ משפטי תקבלו הכוונה להמשך ההתנהלות הנחוצה.

עורך דין מנוסה יסייע לכם להציג את מצבכם הרפואי בצורה הבהירה והטובה ביותר ולבנות עבורכם את התיק הרפואי המתאים, כך שתוכלו לקבל את הפיצויים הגבוהים ביותר

מה עוד מומלץ לעשות למי שנפגע בתאונת דרכים?

כדי למנוע נזקים, מומלץ לפנות בשלב מוקדם ככל האפשר לעורך דין המתמחה בטיפול בפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. עורך דין מנוסה יסייע לכם להציג את מצבכם הרפואי בצורה הבהירה והטובה ביותר ולבנות עבורכם את התיק הרפואי המתאים, כך שתוכלו לקבל את הפיצויים הגבוהים ביותר. במידת הצורך, התיק יופנה לצוות המומחים הרפואיים שמלווים את המשרד ותינתן הכוונה וסיוע בסוג הטיפול והבדיקות שעליכם לקבל.

בתיקים של תאונות דרכים בהן נגרמים נזקי גוף, יש חשיבות רבה בבניית אסטרטגיה בתיק בשלב המוקדם ביותר כדי להשיג את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם בגין הפגיעה.תאונות דרכים: החלקתם עם הרכב בגשם? מגיעים לכם אלפי שקלים(1)

לסיכום, אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים שגרמה לכם לנזק גוף, דעו כי מגיע לכם פיצוי שמתחיל ברף הנמוך ביותר (אלפי שקלים) ועשוי להגיע למיליוני שקלים בהתאם לחומרת הנזק. אין הכרח שמדובר יהיה בנזק גופני קשה, ואין אפילו צורך להיעדר מעבודה כדי לקבל פיצוי.

* הכותב מתמחה במתן ייעוץ משפטי בתביעות הנוגעות לנזקי גוף מכל הסוגים, ובכלל זה בתביעות הנוגעות לתאונות דרכים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים