zap group mishpati logo

הטעויות שמקשות עלינו למצות את הזכויות מול משרדי הממשלה וחברות הביטוח

חוסר תשומת לב, היעדר מידע עדכני ופזיזות עלולים לגרום לנו לעשות טעויות במסגרת ההתנהלות מול משרדי הממשלה וחברות הביטוח. האם גם אתם עושים את הטעויות השכיחות האלו?

24.04.21
תאריך עדכון: 09.04.24
6 דק'
הטעויות שמקשות עלינו למצות את הזכויות מול משרדי הממשלה וחברות הביטוח

כל מי שניסה למצות את זכויותיו ולצורך כך נאלץ לתקשר עם משרד ממשלתי כזה או אחר או עם חברת ביטוח שסיפקה לו פוליסה כזו או אחרת, יודע שלא מדובר בעניין מענג במיוחד. זאת כמובן, בלשון המעטה. ייתכן שישנו מקום קסום בעולם, שבו ההתנהלות מול משרדי הממשלה וחברות הביטוח היא קלילה הרבה יותר. ייתכן שישנן מדינות שבהן הגופים השונים לא מערימים קשיים על אזרחים המעוניינים בסך הכל למצות את הזכויות המגיעות להם על פי חוק. בהחלט ייתכן, אך בארצנו הקטנטונת, לא כך הם פני הדברים.

למרבה הצער, האדם מן היישוב לא מודע לכך שדי בטעות קטנה שבקטנות כדי לחבל בסיכויי ההצלחה של התביעה שלו. ישנן כמובן טעויות חמורות מאחרות. כך לדוגמה, במקום לגרום לדחיית התביעה על הסף, ישנן טעויות שעלולות להוביל בסך הכל לעיכוב משמעותי בטיפול בתביעה, ישנן טעויות שעשויות להוביל לכך שסכום הפיצויים לא יהיה מקסימלי ועוד. בכתבה שלפניכם נכיר את הטעויות השכיחות ביותר שפוגעות ביכולת שלנו למצות את זכויותינו.

במקום לקבל את ההצעה הראשונה של חברת הביטוח, דחו אותה בנימוס והמתינו לשלב שבו מצבכם הבריאותי יהיה יציב וברור עד תום. רק בשלב הזה ניתן יהיה להתחיל במו"מ על גובה הפיצויים המגיעים לכם

טעות מס' 1: ממהרים לקבל את ההצעה הראשונה מחברת הביטוח

אין זה סוד שכולנו מעוניינים לקבל פיצויים במקרה של תאונה או פציעה בשלב המוקדם ביותר האפשרי. חברות הביטוח מודעות לכך היטב ולכן במקרים רבים ימהרו להציע לנו סכום מסוים בשלב מוקדם יחסית, בתמורה לכך שנתחייב שזהו הסכום האחרון שנדרוש עבור הפציעה שחווינו.

למרות שמדובר במקרים רבים בהצעה שנראית אטרקטיבית, ההמלצה הטובה ביותר היא לנשום עמוק, להירגע ולנסות להבין מדוע חברת הביטוח ששה לשלם לנו פיצויים בשלב כל כך מוקדם.

התשובה לשאלה נעוצה בעובדה שישנם מקרים שבהם היקף הפציעה או מידת ההפרעה שלה לתפקוד היומיומי נחשפים רק בשלב מאוחר יחסית. לאור זאת, במקום לקבל את ההצעה הראשונה של חברת הביטוח, דחו אותה בנימוס והמתינו לשלב שבו מצבכם הבריאותי יהיה יציב וברור עד תום. רק בשלב הזה ניתן יהיה להתחיל במשא ומתן רציני על גובה הפיצויים המגיעים לכם.

עלינו להצטייד בכל המסמכים, הדו"חות, הניירת הרפואית והעדויות הכתובות הדרושים לתמיכה בטענות שלנו. ככל שהטענות שלנו יהיו מנומקות יותר, כך הסיכויים שנצליח למצות את הזכויות שלנו יהיו גבוהים יותר 

טעות מס' 2: תיעוד לא מספק

בבואנו לתבוע פיצויים או החזרים מחברות הביטוח או גורמים אחרים כמו משרדי ממשלה, עלינו להצטייד בכל המסמכים, הדו"חות, הניירת הרפואית והעדויות הכתובות הדרושים לתמיכה בטענות שלנו. ככל שהטענות שלנו יהיו מנומקות יותר, כך הסיכויים שנצליח למצות את הזכויות שלנו יהיו גבוהים יותר בהתאם.

קיראו עוד בנושא >>> כל מה שחשוב לדעת על הרפורמה בביטוח תאונות אישיות

הבעיה היא שבמקרים רבים, המבוטחים לא טורחים לשמור כל קבלה או חשבונית, לא טורחים לצלם ולתעד את הרכב שניזוק או את נזקי הצנרת, לא טורחים לקחת פרטי התקשרות מעדים שעמדו בקרבת מקום כשהתאונה התרחשה ולא טורחים לעדכן את הרופאים בחדר המיון שנפצעו במסגרת העבודה, בדרך לעבודה או בדרך הביתה מהעבודה.

כל הטעויות הקטנות האלו ועוד רבות אחרות עלולות בסופו של דבר להוביל למצב שבו נתקשה להוכיח שהצדק עימנו ושמגיע לנו סכום פיצויים נאה עבור הנזקים שנגרמו לנו. במקרים העגומים ביותר, נתקשה אף להוכיח שמקרה הביטוח אכן קרה.

גם אם הדוד היקר או החבר הטוב ביותר שלכם התמודדו בדיוק עם אותו מצב שעימו אתם צריכים להתמודד כעת, זה עדיין לא אומר שאתם יכולים להסתמך על הניסיון והתובנות שלהם

טעות מס' 3: נשענים על ידע לא מקצועי ולא אמין

התנהלות מול משרדי הממשלה וחברות הביטוח היא תהליך ממושך ומסורבל מבחינה ביורוקרטית, שדורש הרבה מאוד ידע מקצועי. אחת הטעויות השכיחות ביותר כוללת חיפוש מידע במקומות הלא נכונים, בדגש על הרשת באופן כללי והרשתות החברתיות באופן ספציפי. מטבע הדברים, הישענות על מקורות מידע לא אמינים תגדיל את הסיכוי לביצוע טעויות שעלולות לעלות ביוקר.

שימו לב: גם אם הדוד היקר או החבר הטוב ביותר שלכם התמודדו בדיוק עם אותו מצב שעימו אתם צריכים להתמודד כעת, זה עדיין לא אומר שאתם יכולים להסתמך על הניסיון והתובנות שלהם. בעולם הביטוח, כל מקרה ומקרה נבחן לגופו ואין להסיק ממקרה אחד על מקרה אחר.

אם חברת הביטוח תגלה שעברתם טיפול באופן פרטי בזמן שיכולתם לקבל את אותו הטיפול בדיוק בקופת החולים שלכם, ייתכן מאוד שתסרב לשפות אתכם

טעות מס' 4: מקבלים טיפולים יקרים שלא לצורך

בעלי רכבים שנפגעו בתאונה בצורה קלה מאוד נוהגים לתקן את הרכבים שלהם במוסכי מדרכה שלא מספקים חשבוניות, משום שהם לא מעוניינים להשקיע יותר מדי כסף בתיקון הרכב. למרבה הצער, הבחירה הזו עלולה לעלות להם ביוקר בשלב מאוחר יותר, אם חלילה יגלו שהם סובלים מנזקי גוף ויצטרכו להביא הוכחות בנוגע לפגיעות שנגרמו לרכב.

מצד שני, מומלץ גם שלא לעבור טיפולים יקרים מדי שלא לצורך. החוק קובע שחובת המבוטח היא להקטין את העלות של הטיפולים שהוא עובר. לכן, אם חברת הביטוח תגלה שעברתם טיפול באופן פרטי בזמן שיכולתם לקבל את אותו הטיפול בדיוק בקופת החולים שלכם, ייתכן מאוד שתסרב לשפות אתכם. אם בכל זאת בחרתם לגשת לרופא פרטי, טוב תעשו אם תבקשו ממנו לכתוב מדוע הטיפול שסיפק לכם עדיף על הטיפול שהייתם מקבלים אם הייתם פונים לרופא דרך קופת החולים.

הניסיון לנהל את התביעה באופן עצמאי וללא ליווי מקצועי הוא הטעות הרווחת ביותר ובאותה נשימה ניתן לומר שמדובר גם בטעות בעלת ההשלכות העגומות ביותר

טעות מס' 5: מנסים להתנהל באופן עצמאי

טעויות שפוגעות בסיכויי ההצלחה של התביעות שלנו קיימות בשפע. נראה שהמכנה המשותף הרחב ביותר, נוגע לניסיון לנהל את התביעה באופן עצמאי וללא ליווי מקצועי. מדובר, מן הסתם, בטעות הרווחת ביותר ובאותה נשימה ניתן לומר שמדובר גם בטעות בעלת ההשלכות העגומות ביותר.

גם אם אתם לא מעוניינים לשלם לעורך דין כדי שינהל עבורכם את התביעה, טוב תעשו אם לכל הפחות תגיעו למשרד עורכי דין המתמחה בתחום הרלוונטי למקרה שלכם, לקבלת ייעוץ. היו סמוכים ובטוחים שבפגישת ייעוץ לא ארוכה במיוחד תוכלו לקבל מידע אמין, מדויק ומקצועי יותר מכל מידע שתוכלו ללקט ברשת או לקבל מחברים ובני משפחה.

במקרים מסוימים יתברר כי אין כל טעם לצאת לדרך כי סיכויי ההצלחה של התביעה אפסיים ובמקרים אחרים, תוכלו לקבל שלל עצות והמלצות להתנהלות מחושבת, זהירה ומוצלחת יותר.

בהצלחה! 

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד רונן אבניאל (ביטוח לאומי)

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה