ביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה קיבל לאחרונה תביעה נגד אגד, וחייב אותה בפיצוי של 1,158 שקלים.
רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות
מעשה שהיה כך היה: ב- 1 בפברואר בסביבות השעה 13:00, תושבת קצרין חיכתה בתחנת האוטובוס ברחוב הגליל בטבריה להגעתו של קו מס' 15 כדי להגיע מטבריה לביתה שבקצרין. האוטובוס של אגד אחר בכ – 10 דקות, וכשהגיע לבסוף לתחנה חלף על פני התובעת ולא עצר.
האוטובוס שלאחריו היה אמור לצאת מטבריה לקצרין רק בשעה 16:00.
ע"פ הטענה, על אף פניית התובעת למרכז המידע של אגד, אגד סרבה לשלוח למקום אוטובוס חלופי, ומכיון שהיה מדובר ביום גשום ולתובעת היו חפצים רבים בידה, היא נאלצה לסוע במונית כדי להגיע לביתה, ושילמה בשל כך 158 שקלים.
בתביעה שהגישה לביהמ"ש, ביקשה התובעת לחייב את אגד בסכום ששילמה למונית, וכן להוסיף 28 שקלים בשל הוצאות דואר וטלפונים וסכום של 2,000 שקלים נוספים בשל נזקיה הבלתי ממוניים. בסה"כ העמידה התובעת תביעתה על סך של 2,186 שקלים.
אגד טענה מנגד, כי היא עמדה בתנאי הרישיון, האוסר להסיע יותר מעשרה נוסעים בעמידה, ועל כן היא פטורה מכל חבות.
ביהמ"ש: אגד התרשלה
השופטת תמר נסים שי קיבלה את התביעה, וקבעה כי תנאי בסיסי להבטחת קיומו של שירות סדיר אשר יש בו כדי לתת מענה לכלל הציבור המבקש להשתמש בו הינו, כי מספר האוטובוסים הפועלים בכל קו וסוגיהם, כלומר קיבולתם, יתנו מענה לכלל ציבור הנוסעים באותו הקו.
השופטת הוסיפה, כי בהתחשב בעובדה כי קו זה נוסע 3 פעמים ביום בלבד, משמעות השארת התובעת בתחנה באותו מועד עבורה היא המתנה של שעות רבות בטבריה בהעדר כל הסעה ציבורית אחרת לקצרין.
לאור האמור, נפסק כי אגד התרשלה כלפי התובעת, ועליה לפצותה בשל כך. אגד חויבה לשלם לתובעת פיצוי של 1,158 שקלים וכן הוצאות משפט של 750 שקלים.
(ת"ק 18113-02-09 אור סיני נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בע"מ)
האוטובוס לא עצר בתחנה - אגד תפצה
ביהמ"ש הורה לאגד לפצות תושבת קצרין בשל כך שאוטובוס של אגד אחר, וכאשר הגיע לתחנה, חלף על פניה, ולא עצר.
11.10.10
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
רוצים להתייעץ עם עורך דין?
מאמרים נוספים
אמנת פריז - מהי?
על המשמעות של אמנת פריז ביחס לניהול נכון של בקשת פטנט, אשר מונע קנסות או איבוד היכולת לקבל פטנטד"ר יורם צביון30-03-242 דק'עסקה מרחוק בכרטיס אשראי - הצעת חוק שתקל על המעקב
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: הצעה שתקל על המעקב אחרי רכישות בכרטיס אשראי שבוצעו בטלפון או באינטרנטמערכת משפטי27-05-193 דק'פורום תביעות סלולר - שאלות ותשובות מהפורום
החשבונית לא מובנת, הגבייה לא תקינה... אלו רק חלק מהבעיות שמאפיינות צרכני סלולר למול החברות הגדולות. לפניכם שאלות ותשובות מפורום תביעות סלולר. עו"ד נבו למפל, מנהל הפורום, השיבמערכת משפטי בשיתוף עו"ד נבו למפל27-05-194 דק'