לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דבי

מינוי מזכיר לאגודה שיתופית

על פי תקנה 4 לתקנות האגודות השיתופיות (רשויות האגודה) בין הנושאים שעל האסיפה הכללית השנתית לדון בהם, נמנה נושא מינוי יו"ר ומזכיר לאגודה. יחד עם זאת בפרקטיקה הנוהגת לא כל האגודות ממנות מזכיר. האם מינוי מזכיר הוא חובה?

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! תקנה 4(א) של "תקנות האגודות השיתופיות ( רשויות האגודה )" קובעת, כי "סדר היום של האסיפה הכללית השנתית יכלול" – בין היתר – "(1) בחירת יושב ראש האסיפה ומזכירה." ה"מזכיר" שבהוראה הוא מזכיר-האסיפה, הנבחר כמסייע ליו"ר-האסיפה לניהול האסיפה, עד תום התכנסותה. אין מדובר במזכיר-האגודה. פיסקה (7) קובעת בהמשך שם, כי האסיפה השנתית תמנה מוסדות ו"רשויות" לאגודה, ככל שהמינוי נכלל בחוק או בתקנון-האגודה, ורק אם מדובר במינוי קודם שנסתיים. על האסיפה השנתית מוטל למנות "מזכיר אגודה", אם התפקיד נדרש לפי תקנון-האגודה ואין מי שממלא אותו במועד האסיפה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות