לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ניבר

העברת תיק מעורך דין 1 לעורך דין 2

שלום, עורך דין מס' 1 טיפל בתיק תאונת דרכים. הוא הגיע לפשרה עם חברת הביטוח. לא הסכמתי לסכום הפשרה וסיכמנו שאעביר את התיק לעורך דין שני. עורך הדין הראשון מוכן להעביר את התיק לעורך דין השני רק לאחר שישולם לו שכר הטרחה שלו בהתאם לחוק הפלת"ד: 11% * סכום הפשרה שהשיג. יוצא שאני צריכה לשלם את שכר טרחתו מבלי שקיבלתי את הכסף. מה ניתן לעשות בענין? בברכה, ניבר

item.Author מנהל הפורום עו"ד משה תבו

שלום לך. הגיוני בהחלט. עורך הדין הראשון זכאי לקבל את ה- 11% (במידה והוגשה תביעה לבית המשפט) מהסכום שהצליח להשיג בעבורך. כך מקובל. הייתי מציע לגשת לעו"ד הראשון ולהתחייב בפניו לכשיתקבל הסכום, לאחר הטיפול של עורך הדין השני, תעבירי אליו את האחוזים כאמור לעיל. מוטב גם ששני עורכי הדין יסכמו זאת ביניהם. בהצלחה.

ניבר

משה ראשית תודה על התייחסותך. מה שאתה מציע מקובל עליי. העניין הוא שבהתאם להסכם שחתמתי עם עו"ד הראשון הוא זכאי לקבל את שכ"ט שלו ברגע שיש הצעת פשרה. הוא רוצה את כל הכסף עכשיו ואינו מוכן להמתין עד שיהיה פסק דין של בימ"ש ואקבל פיצויים מהנתבעת. מה עושים?

item.Author מנהל הפורום עו"ד משה תבו

שלום לך. שכר הטרחה בחוק הפלת"ד אמור להגיע לעורך הדין רק ובמידה ומתקבל כסף. מציע לך לדבר עם עורך הדין שלך ולנסות להסתדר איתו.

ניבר

משה שלום! איני חולקת על כך שהעו"ד הראשון זכאי לשכ"ט. הבעיה שהוא עומד על כך שהוא צריך לקבל את הכסף לפני שהוא מעביר את החומר לעו"ד השני. הוא לא מוכן לקבל את הכסף כשהסכום יתקבל מחברת הביטוח . כתוצאה מזה העו"ד השני לא יכול להתחיל את הטיפול בתיק. האם התנהגות העו"ד הראשון זה משהו מקובל ?? מה עושים בנידון? תודה רבה !

item.Author מנהל הפורום עו"ד משה תבו

תנסי שעורך הדין השני ינסה לדבר איתו. אולי יוכלו להגיע להבנות. בהצלחה!

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום נזקי גוף ופיצויים