לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
משה

שכן טוען שהעצים שלי גבוהים מדי ומפריעים לנוף

שלום, השכן שלי מתלונן על גובה העצים שלי, וטוען כי הם מפריעים לו לראות את הנוף. מדובר בשכן הגובל עימי בחומה, כשיש הפרש גבהים ביננו, כשהוא 3 מטר מעלי. ושנינו גרים בבתים נפרדים, לא בית משותף. נוף העץ אכן מסתיר לו חלק מהנוף. עם זאת אין הסתרה נוספת לכיוונים אחרים. מאחר ובקשתו נראית לי מוגזמת, במיוחד לאור הנסיבות, אני מחפש את לשון החוק של מה מותר ומה אסור. אודה גם לקישורים לפסקי דין בעניין. כל שמצאתי עד כה היה לגבי אויר ואור, שנסגרו הרמטית, ולא על סגירה חלקית שלא מזיקה לאדם הסביר. אשמח לחזק ולבסס את טענותי עם אסמכתאות ונתונים מדוייקים. תודה מראש

item.Author מנהל הפורום עו"ד ונוטריון דניאל רותם

שלום, אינני מכיר חוקים המקנים זכות לנוף. מי שגר בעיר או בסביבה מיושבת יודע כי בתי שכניו עלולים להסתיר לו חלק מהנוף. יחד עם זאת, לא רצוי להשתית את היחסים בין השכנים אך ורק על הוראות החוק היבש בבחינת "ייקוב הדין את ההר". אני מאמין כי רצוי במידת האפשר לאמץ את הכלל של "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ": "

משה

הלוואי והיה ניתן להגיע לשיח חיובי. אבל כשהשכן שבנה בחריגה של 3 מטר לגובה, קיבל את חתימתי שאיני מתנגד לחריגה, לאחר מכן גיליתי שהוא/מטעמו התנגדו לבניה שלי לפי ההיתר, הוא ולא אחר מתלונן הסתרתהנוף של העץ שלי... אין לי אלא להקפיד על קוצו של יוד בחוק. אשמח לדעת מה החוק קובע אם הוא מכניס את ידיו מעל המרחב האווירי שלי, וגוזם לי חלק מהעץ. האם מותר לו לגזום את החלק שנכנס לשטחו?או שהוא חייב לדרוש ממני לגזום זאת? כאמור ידיו ממש לא נקיות, כך שאם חלילה אני מפריע לו, אין לי כל בעיה, ובלבד שאני לא עובר על החוק (ולא עושה את זה רק כדי להקניט אלא לצורך אמיתי של רצון לטפח גינה ובית).

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בתים משותפים