לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אברהם מנדל

העברה של ירושה נכסים בהתאם לצוואה.

אחות אבי נפטרה באוסטרליה כערירית. היו לה את אחיה,(אבי) ו3 אחיות. בצוואתה הורישה לאחיה ו2 אחיותיה את רכושה בארץ ונישלה אחות נוספת מצוואתה, שלה כן יש ילדים.2 האחיות היורשות מצוואתה , , אחת מהן ניצולת שואה, שנפטרה אחריה, ללא בעל וילדים, היא לא השאירה צוואה ויש צו ירושה רגיל. האם דין הצוואה הוא רק למי שרשום בו או גם ליורשיו החוקיים? כלומר החלוקה תיהיה למי שרשום בצו הירושה של האחות ניצולת השואה? וגם מזה אלו ילדיה של האחות שנושלה, שהיא גם נפטרה כבר, אחרי המורישה מאוסטרליה. הבעיה שהאחות מאוסטרליה לא רצתה מצב כזה, שילדי האחות שנושלה יקבלו רכושה, ולגבי האחות ניצולת השואה, אמרה שרק אם היא תיהיה בחיים היא תקבל חלק. ולשם כך היא נתנה יפויי כח בלתי חוזר, לאבי ו2 האחיות שהיו הצוואתה. וזאת במקביל לצוואה, על חלקה ברכוש בארץ,שאלתי האם אבי ואחותו יכולים לפעול במכירת הרכוש עם יפויי הכח, גם לאחר שיש צו צוואה שלה וצו ירושה של האחות ניצולת השואה? כלומר לקחת את התמורה בלי לתת ליורשי ילדי האחות שלא היתה רשומה בצוואה. ומה לגבי רכוש שימכר בעתיד? שעליו גם יש יפויי כוח בלתי חוזר, שאבי אחותו נתנו לאחות מאוסטרליה כספים תמורת הרכוש שירשו ממנה בצוואה, שהעבירו לה במזומן במהלך חייה, ולכן נתנה להם את יפויי הכח הבלתי חוזר. האם חובה לדווח ליורשי האחות המנושלת שזכו בחלק מרכושה דרך האחות ניצולת השואה בצו ירושה, שמעולם לא שילמו שקל לאחות מאוסטרליה במהלך חייה, ונכנסו בדלת האחורית כיורשיה של האחות מאוסטרליה.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

ולגבי "כספים תמורת הרכוש שירשו ממנה בצוואה, שהעבירו לה במזומן במהלך חייה, ולכן נתנה להם את יפויי הכח הבלתי חוזר. " לפי חוק הירושה בישראל ייתכן שזאת עסקה פסולה ובטלה בהיותה סותרת את חוק הירושה. אני ממליץ שתקבל ייעוץ מקצועי בענין זה.

אי ברהם מנדל

רב תודות על המענה, הם קיבלו יפויי כח בלתי חוזר כדי להעביר את הנכסים על שמם, בתמורה לכסף שהעבירו לו בעודו בחיים. ופשוט לא העבירו את זה בטאבו. אם היו עושים זאת בעודו בחיים זה בעיתי? מה שעולה כעת זה ברגע שנפטר, היפויי חסר תוקף. זה המסקנה מדבריך, ויש לפעול לפי צו הירושה.

רונן גדות - עורך דין ונוטריון

כתבתי לך תשובות עקרוניות. תשובה מדוייקת בענין המסוים שתיארת מחייבת בדיקה של המסמכים ובירור מעמיק של העובדות והפורום איננו מסגרת מתאימה לכך. אתה יכול לפנות אלי או לאחרים לקבלת ייעוץ מתאים בהתייחס לעובדות המדוייקות של הארועים המסוימים האלה.

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

הסיפור מורכב. יש בו גם לפחות סתירה אחת. אם תרצה ייעוץ פרטני בהסתמך על הצוואה הקיימת וכל מסמך אחר, נא תאם פגישה. אענה בתשובות עקרוניות: ראשית - לגבי רכוש שנמצא מחוץ לישראל (למשל אם יש קנגורו באוסטרליה) יש לבדוק מה נקבע בדיני הירושה של המקום בו נמצא אותו רכוש. שנית - לגבי רכוש בישראל - סדר הפטירות קובע. שלישית - לגבי רכוש בישראל: בשעת מותה של אשה ערירית שניה חלק מעזבונה כלל מה שהיא קבלה בירושה לפי הצוואה של האחות הראשונה. בשעת מותה של אשה שלא השאירה צוואה מי שיירש אותה הוא האחים והאחיות שלה בחלקים שווים. ואם מי מהם נפטר לפניה, הילדים של הנפטר יירשו אתחלק אמם בעיזבון הערירית. רביעית "יפוי כח בלתי חוזר" ייחשב בלתי חוזר לא לפי הכותרת שלו, אלא לפי התוכן שלו. אם לפי תוכנו איננו בלתי חוזר באמת, הריהו פוקע בעת מותו של מי שחתם עליו.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות