לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ערן

ציווי לפניי מוות

מדובר באח של אבא שלי שאושפז בשל הידרדרות במצבו הבריאותי(סבל מהלב בעיקר ועוד מחלות נילוות).בערב הלכתי לבקר אותו היו שם גרושתו ובנו. במהלך השיחה הוא אמר בזו הלשון.במידה ויקרה לי משהו אני מצווה את כל רכושי לבני בכורי .ולבן או אמר אני מצפה שתדאג לאחיך לפי דין תורה האמת שכולנו גיחכנו ואמרנו לו בסדר אבל עברנו לצחוקים בעיניין.בגלל שהוא היה מחובר לחמצן והיה לו קשה לדבר(הוא ממש התרגז . פעמיים צעק שמעתם מה אמרתי) הרגענו אותו ששמענו לאחר שעה בערך הוא ביקש שנלך כי הוא עייף ניפרדו לשלום לאחר כמה שעות הוא הלך לעולמו עברו כ 3 חודשים מהמקרה אתמול ניפגשתי עם הבן דודי(הבכור) דיברנו על מה שהתרחש בבית חולים הבנתי שאין לו עיניין להתעסק עם זה כרגע לאחר למידת הנושא באינטרנט הבנתי שאני מחוייב להפקיד את מה שציווה עלי האם אני חייב לציין את מה ששמעתי בקשר למה שהדוד ביקש מהבן(מהצד זה נשמע כבקשה לא ציווי)

item.Author מנהל הפורום רונן גדות - עורך דין ונוטריון

לפי התאור שלך מדובר ב"צוואת שכיב מרע". לפי החוק עליך ועל שאר אלה ששמעו אותו לעשות תצהיר בפני עו"ד. בתצהיר יש לפרט את הנסיבות המדוייקות של מקום שכיבתו, סיבת היותו שם, שעת אמירת הדברים ומי נכח, שעת מותו וכמובן ציטוט מדוייק ככל האפשר של דבריו. את התצהירים יש לשלוח אל הרשם לענייני ירושה, שבאזור שיפוטו חי המנוח, בצרוף מכתב לוואי שמיבר שמדובר בצוואת שכיב מרע, עם ציון שמו המלא ומספר זהותו (ככל שידוע) של הדוד המנוח. אם אין מספר שהות - לציין שמו המלא, כתבתו, שמות הוריו.

ערן

בתחילת שבוע הגשתי זיכרון דברים על מה ששמעתי בזמן הביקור לאחר שידעתי את גרושתו היא גם הגישה האם הבן שגם היה והוא בעצם היורש גם צריך לרשום זיכרון דברים? בנוסף התברר שבזמן שפינו את דודי מהבית באמבולנס היו איתו 2 מילדיו שגם להם אמר את אותם הדברים בדיוק האם גם הם צריכים לרשום ולהפקיד? השאלה הכי חשובה האם הילד היחיד שלו שמע כלום יכול להתנגד

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צוואות וירושות